چهل‌سالگی سرو/

سردار شهید «محمدعلی قدمیاری» به روایت تصویر (۲)

سردار شهید محمدعلی قدمیاری جانشین طرح و عملیات لشکر ۵ نصر در دهم مرداد ۱۳۳۱ در شهر خرو از توابع شهرستان نیشابور متولد شد؛ وی در ۱۲ تیر ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۱ بعد از آزادسازی شهر مهران در ارتفاعات قلاویزان به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۴۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱ - 14March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار شهید محمدعلی قدمیاری جانشین طرح و عملیات لشکر ۵ نصر در دهم مرداد ۱۳۳۱ در شهر خرو از توابع شهرستان نیشابور متولد شد.

شهید قدمیاری با شرکت در راهپیمایی‌های مردمی علیه رژیم طاغوت و توزیع اعلامیه‌های امام خمینی (ره) پا در میدان مبارزه با حکومت ستمشاهی گذاشت و با حضور در روستاها به تبیین اندیشه‌های انقلابی بنیانگذار کبیر انقلاب پرداخت و در جهت روشنگری مردم نسبت به اهداف انقلاب اسلامی تلاش کرد.

این فرمانده خراسانی با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و برای مقابله با گروه‌های تجزیه‌طلب عازم کردستان شد. با آغاز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی را بر خود وظیفه دانست و راهی مناطق عملیاتی شد و در عملیات‌های خیبر و والفجر ۸ مجروح شد.

محمدعلی قدمیاری در ۱۲ تیر ۱۳۶۵، بعد از عملیات کربلای ۱ که منجر به آزادسازی شهر مهران شد در ارتفاعات قلاویزان به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای بهشت فضل شهرستان نیشابور و در جوار دیگر همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

در ادامه تصاویر کمتر دیده شده از سردار شهید محمدعلی قدمیاری را می‌بینید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها