یادداشت/ امیر سرتیپ دوم محمدحسین مستشاری

اختلاف در نیروهای مسلح جایی ندارد

دشمن در حالی از اختلاف متوهمانه خود میان افسران ولایتمدار ارتش و برادران مخلص سپاه سخن می‌گوید که اساساً کینه و عداوت در نیروهای مسلح جایی ندارد. ارتش و سپاه وارثان شهدایی هستند که خون‌شان پیوند برادریشان مستحکم‌تر از همیشه کرده است.
کد خبر: ۴۴۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۵ - 21March 2021

اختلاف در لغت‌نامه نیروهای مسلح جایی نداردگروه استان‌های دفاع‌پرس – امیر سرتیپ دوم ستاد «محمدحسین مستشاری» فرمانده لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه (ع) نزاجا؛ علاقه ارتش جمهوری اسلامی به ولایت‌فقیه نه فقط در تاریخ انقلاب بلکه عمری فراتر از این دارد و حتی قبل از پیروزی انقلاب، ولایتمداری در بدنه ارتش علیرغم مخالفت دربار و فشارهای خارجی، به‌ عنوان یک ارزش مطرح بوده است. کمتر گفته ‌شده اما بالاترین آمار زندانیان سیاسی در دوران طاغوت متعلق به افسران و سربازان ارتش و آن دسته از نظامی‌هایی بوده است که به خاطر اعتقاد به اسلام و علاقه به حضرت امام خمینی (ره)، از فرمان تمرد کرده، بر مردم آتش نمی‌گشودند و یا در مراکز نظامی، ناشر و مبلغ کلام و منطق بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بودند.

پس از ارتحال حضرت امام، ولایتمداری در ارتش از صدر تا ذیل با ارادت به امام خامنه‌ای و تبعیت از منویات معظم له ادامه یافت و همه توفیقات نیز در پرتو همین اطاعت و ولایتمداری محقق شده است. حقیقت آن است که در دوران قاجار و پهلوی وقایعی در تاریخ این کشور روی ‌داده که با مطالعه آن‌ها، مکرراً با مصادیق تحقیر شدن این ملت شریف توسط مستکبران عالم مواجه می‌شویم و از قرارداد ترکمانچای و عهدنامه گلستان گرفته تا ماجرای قحطی بزرگ و لایحه کاپیتولاسیون، دشمنان این آب ‌و خاک بی‌پیرایه و آشکارا در حال تحمیل خواسته‌های نامشروع خود بوده‌اند.

اما این وضعیت با پیروزی انقلاب اسلامی به طور کامل دچار تغییر می‌شود و در عمر بابرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در 42 سال اخیر، نه تنها یک وجب از خاک این سرزمین به دشمن تسلیم نشده است بلکه جمهوری اسلامی از خواسته‌های برحق ملت غیور ایران نیز دفاع کرده و حتی در موارد متعدد از مرزهای جغرافیایی خود فراتر رفته و به دشمن در بیرون از قلمروی خود سیلی زده‌ایم.

ارتش جمهوری اسلامی به خاطر کارنامه درخشان عملکرد خود در چهار دهه اخیر، در مرکز تحرکات پلید و مغرضانه دشمنان قرار دارد و به دلیل جنگ اطلاعاتی پنهانی که بین ارتش جمهوری اسلامی و سرویس‌های جاسوسی بیگانه در جریان است، نمی‌توان درباره بسیاری از نقش‌آفرینی‌ها و توانمندی‌های ارتش جمهوری اسلامی سخن گفت. دشمن در سال‌های گذشته میلیاردها دلار برای استخراج اطلاعات از توانمندی‌های نظامی ارتش سرمایه‌گذاری کرده است و اگر با روحیه‌ای غیر حفاظتی پرده از این اسرار نظامی برداشته شود، مصداق بارز آب به آسیاب دشمن ریختن و خیانت است.

در بیان یک نمونه بارز از این روحیه حفاظتی در ارتش، می‌توان به پردازش رزمایش‌ها اشاره کرد. به‌گونه‌ای که اخبار مربوط به برگزاری یک رزمایش در رسانه‌ها منجر به ایجاد یک درک و تصویر مشخص از اقتدار ارتش جمهوری اسلامی برای مردم عزیزمان می‌شود که صحیح است اما ناظر بر جزئیات نیست و تدابیر فرماندهان عالی ارتش از برگزاری آن رزمایش و پردازش دستاوردها و نتایج آن امری به کلی محرمانه است که در هیچ رسانه‌ای اعلام نمی‌شود.

حفظ روحیه ولایتمداری، ارتقای مداوم توانمندی نظامی و دفاعی و رعایت ملاحظات حفاظتی، ارتش جمهوری اسلامی ایران را به یک نیروی دفاعی مخوف برای دشمنان تبدیل ساخته است. آن‌ها در سال‌های اخیر، به جای رویارویی و مصاف مستقیم با ارتش، در پشت جنگ رسانه‌ای و نرم خود پنهان ‌شده و ضربه زدن به این نهاد مقتدر انقلابی را در قالب القای شبهات و هجمه‌سازی‌های رسانه‌ای دنبال می‌کنند.

پرداختن به دروغ بزرگ اختلاف میان ارتش و سپاه، همواره یکی از سوژه‌های ثابت رسانه‌های معاند بوده است و درک ریشه‌های این موضوع زمانی ساده‌تر می‌شود که بدانیم جمهوری اسلامی تنها نظام سیاسی در دنیاست که به طور هم‌زمان دو نیروی نظامی از کیان و مردم آن حفاظت می‌کنند و به مثابه دو بال برای یک پیکر، اقتدار دفاعی این نظام را در اوج نگاه می‌دارند لذا بدیهی است که دشمن از وجود این نیروهای مسلح متحد دچار وحشت باشد و با گریز از هماوردی مستقیم، تهاجم به اتحاد ارتش و سپاه را به ‌صورت ناجوانمردانه در دستور کار قرار دهد.

دشمن در حالی از اختلاف توهمی خود میان افسران ولایتمدار ارتش و برادران مخلص سپاه سخن می‌گوید که اساساً کینه و عداوت در لغت‌نامه نیروهای مسلح جایی ندارد. ارتش و سپاه وارثان خون شهدا هستند و در جای‌جای دفاع مقدس، رزمندگان ارتش و سپاه دوشادوش هم به میدان رفته و بدن‌های مطهر آنان در کنار هم بر خاک پاک ایران اسلامی افتاده است. این خون‌ها، پیوند برادری ارتش و سپاه را مستحکم‌تر از همیشه کرده است.

مضاف بر این، فرماندهی واحد رهبر معظم انقلاب و تصدی امور توسط ستاد کل نیروهای مسلح باعث شده تا فرامین نظامی در جمهوری اسلامی به مثابه یک روح واحد در دو بدن باشد و به ‌عنوان نمونه امروزه شاهد هستیم که در یک نوار مرزی در شرق یا غرب کشور، مسئولیت تأمین امنیت به‌گونه‌ای بر عهده ارتش، سپاه پاسداران و مرزبانان غیور ناجا به ‌صورت مشترک قرار می‌گیرد که در بعضی نقاط، حتی میان سنگرهای استقرار و برجک‌های دیده‌بانی فاصله‌ای نیست و به طور مثال در ماه مبارک رمضان، ارتشی، پاسدار و نیروی انتظامی بر سر یک سفره افطار می‌کنند.

در زمانی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط ایالات‌متحده به‌عنوان یک نیروی تروریستی اعلام شد، امیر عبدالرحیم موسوی فرمانده رشید ارتش حتی جلوتر از برادران پاسدار و به ‌عنوان اولین نفر نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند؛ این موضوع نشان از وحدتی دارد که در اکثر مواقع منجر به ایجاد یک علاقه برادرانه شده و نیروهای مسلح و مقتدر ایران اسلامی را به یک خانواده بزرگ لشکری تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار