فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله (عج):

«امید آفرینی» در ایجاد بسترسازی مردمی حائز اهمیت است

سرلشکر جعفری گفت: باید «امیدآفرینی» در ایجاد بسترسازی برای ورود گسترده مردم به عرصه‌های مختلف کشور مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۴۴۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ - 15March 2021

«امید آفرینی» در ایجاد بسترسازی مردمی حائز اهمیت استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سردار «محمدعلی جعفری» فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله (عج) در دومین روز از نخستین همایش ملی هوای نو، اظهار داشت: باید برای نقش آفرینی جامعه اسلامی و تحقق تمدن اسلامی تلاش کنیم و طبق سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از سپری کردن گام اول موظف به سپری کردن گام دوم هستیم.

وی ادامه داد: ما برای ورود به گام دوم انقلاب نیازمند به شبکه سازی، جامعه سازی و حرکت به سمت و سوی تمدن نوین اسلامی هستیم و این تمدن سازی باید از جامعه آغاز شود این در حالی است که مرحله سوم انقلاب نیز، اسلامی شدن تمامی دستگاه‌های نظام بر اساس فرمایشات رهبری است و سپری کردن گام دوم انقلاب و گام های دیگر نیز نیاز به زمان دارد.
به گفته وی، یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی توجه به مسائل تربیتی و معرفتی است و باید این الگوها در کشور تکثیر شوند.

سردار جعفری با بیان اینکه زمانی موفق به جبهه سازی هستیم که یگان های جبهه سازی انجام شده باشند اظهارداشت: یگان سازی چیزی جز ورود میلیونی مردم به عرصه فعالیت‌های تبلیغی و مبارزه با جنگ نرم نیست لذا تشکیل موسسات فرهنگی، قرآنی، اجتماعی و تربیتی توسط نیروهای مردمی و خودجوش می‌تواند نمونه‌ای از یگان سازی جبهه انقلاب باشد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله (عج) توجه به حلقه های میانی برای به میدان آوردن گسترده مردم را حائز اهمیت برشمرد و یادآور شد: با تمام زحماتی که برای ورود مردم به میدان های فرهنگی و جهادی شده است اما طبق منویات مقام معظم رهبری هنوز جبهه‌ها و جریان‌های جهادی به اندازه کافی شکل نگرفته اند همچنین امیدآفرینی در ایجاد بستر سازی برای ورود مردم به عرصه های کشور باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: وقتی قرار است کار گسترده از سوی مردم انجام شود ممکن است شاهد موازی کاری هم باشیم و برای جلوگیری از موازی کاری‌ها به مدیریتی توانمند نیاز داریم.

سردار جعفری گفت: مقام معظم رهبری برای به میدان آوردن مردم ،از قشر جوان خواستند که پای کار بیایند و رهبری بر نقش آوری نیروهای جوان تأکید دارند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه ما تهدیدات امنیتی را پشت سر گذاشتیم و با کمک مردم و رهبری به قدرت بازدارندگی کشور رسیدیم و اکنون هیچ کشوری جرأت حمله به ما را ندارد اما تهدیدات علیه انقلاب درعرصه های جنگ نرم بسیار جدی تر از تهدیدات امنیتی است و برای مقابله با این تهدیدات نیاز به این است که گسترده مردمی به میدان بیایند. این در حالی است که به میدان آوردن مردم برای مقابله با جنگ نرم و جنگ سخت متفاوت است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله (عج) افزود: نقش آفرینی برای تمدن‌سازی، کاری است که باید به صورت گسترده انجام شود و نیازمند ساز و کارهای خاص است و برای ایجاد آن هم افزایی و تلاش مضاعف لازم است.

جعغری گفت: من به کادر سازی نیروهای مومن متعهد، انقلابی و جهادی معتقدم و این کادر سازی نیز در میدان اتفاق خواهد افتاد نه فقط با آموزش، لذا کادر سازی با دانشگاه و حوزه ها انجام نخواهد شد. حاج قاسم سلیمانی از کف میدان جنگ شروع کرد و هیچ گاه هم به دنبال مدرک و دکترا نبود و در میادین جنگ آب دیده شد.

وی اظهار داشت: اگر کنار هم قرار گرفتیم آنگاه است که «حزب الله» تشکیل خواهد شد و بنا به وعده الهی، تفکر غالب، حزب الله خواهد بود.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله (عج) با تاکید بر هم افزایی محتوایی در شبکه سازی برای ورود میلیونی مردم به میدان، یادآور شد: اکنون موسسات فرهنگی، اجتماعی، جهادی و انقلابی به منزله نیروی پشتیبان در جبهه های جنگ به شمار می‌روند لذا هم افزایی در محتوا و ایجاد حرکت‌های انقلابی اجتناب ناپذیر است.

به گفته این سردار جنگ، جبهه سازی نیروهای مردمی و جهادی نیاز به تواصی به حق، صبر و شنیدن حرف‌های مخالف و توانمندی انقلابی را می‌طلبد تا بتوان برای کشور علاوه بر نقش آفرینی، امید آفرین هم بود.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله (عج) در پایان ابراز امیدواری کرد که ورود میلیونی مردم به پای کار آنقدر مفید و کار‌آفرین باشد تا بتواند رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی را فراهم سازد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار