مسئول عقیدتی سیاسی تیپ ۳۸ زرهی نزاجا:

لازمه پیشرفت عملی پیروی از سبک زندگی شهداست

حجت‌الاسلام محمد عالمی گفت: دانش‌آموز امروز باید به تأسی از شهدای دانش‌آموز، روحیه جهادی در کسب علم را در خود نهادینه کند چراکه مرزهای پیشرفت علمی در چهل سال دوم انقلاب با پیروی از الگوی سبک زندگی و سیره شهدا محقق می‌شود.
کد خبر: ۴۴۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱ - 16March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تربت‌جام، یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان تربت‌جام به همت حوزه مقاومت بسیج دانش‌آموزی شهرستان و با حضور مسئولان محلی، خانواده معظم شهدا و آحاد مردم برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام «محمد عالمی» مسئول عقیدتی و سیاسی تیپ ۳۸ زرهی نزاجا در تربت‌جام، ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدای دانش‌آموز اظهارداشت: در هشت سال دفاع مقدس، بیش از ۵۵۰ هزار دانش‌آموز در جبهه حضور یافتند که ۳۶ هزار نفر از این دانش‌آموزان شهید و ۲۸۰۰ نفر به توفیق جانبازی نائل آمده‌اند.

وی افزود: سعادت یا شقاوت انسان در گرو سه عامل است؛ اولاً میراثی که فرزندان از پدر و مادر به ارث می‌برند، دوماً محیط خانه و محیط آموزشی و اجتماع و سوماً جوهر وجودی خود انسان و ماحصل کنار هم قرار گرفتن این سه عامل می‌تواند سعادت یا شقاوت انسان را رقم بزند.

مسئول عقیدتی و سیاسی تیپ ۳۸ زرهی نزاجا خاطرنشان کرد: برای شهدا بدون شک هر سه عامل فراهم بوده و آن‌ها هم از دامان خانواده‌های پاک بودند، هم در محیط انسان‌ساز رشد کردند و هم‌ گوهر وجودی آن‌ها مزین به دو بال علم و مجاهد بود.

وی در انتها گفت: دانش‌آموز امروز باید به تأسی از شهدای دانش‌آموز، روحیه جهادی در کسب علم را در خود نهادینه کند چراکه آینده کشور درگرو همین جهادگری‌هاست و مرزهای پیشرفت علمی در چهل سال دوم انقلاب با پیروی از الگوی سبک زندگی و سیره شهدا محقق می‌شود.

در انتهای این مراسم، پس از شعرخوانی و مداحی مرثیه‌سرایان، با اهدای لوح یادبود از خانواده‌های معظم شهدای دانش‌آموز صدری‌نیا و زیبایی تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار