مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

آثار شاعران دفاع مقدس کتاب می‌شود

«وحید رسولی» گفت: کنگره ملی شعر دفاع مقدس تاثیر بسزایی در شناسایی استعداد‌های جوان استان قم داشته و در سال آینده کتب شعر شاعران حماسه ایثار و شهادت منتشر می‌شود.
کد خبر: ۴۴۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷ - 16March 2021

کتاب شاعران دفاع مقدس منتشر می‌شود«وحید رسولی» مدیر ادبیات و هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم، با اشاره به برگزاری بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و اعلام نتایج برگزیدگان در دو سطح استانی و ملی، اظهار داشت: این کنگره باعث شناسایی بیش از پبش استعداد‌های بالقوه‌ای در سطح استان قم شد.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ جنگ‌های زیادی اتفاق افتاده است، اما هیچ کدام مثل هشت سال دفاع مقدس در ادبیات تجلی پیدا نکرده که این خود وجود لایه‌های شگرف پایداری و ایثار و جلوه‌های ناپیدای این دوران را نشان می‌دهد.

مدیر ادبیات و هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: از گذشته شاعران بسیاری مانند زنده یادان قیصر امین پور، سلمان هراتی و سپیده کاشانی و ...کار خود را با کنگره شعر دفاع مقدس شروع کرده اند که این موضوع نشان دهنده اهمیت کنگره در شناسایی و حمایت شاعران شرکت کننده دارد.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری شعر دفاع مقدس گستره بسیار وسیعی دارد و فقط به ۸ سال حماسه و ایثار ختم نمی‌شود و باید فضای بیشتری به شاعران این عرصه داد.

رسولی تصریح کرد: در استان قم ظرفیت شعری بسیار بالایی وجود دارد که تمام تلاش اداره کل در سال آینده شناسایی و معرفی و چاپ کتب شاعران این حوزه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار