مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام خمینی خبر داد؛

هزینه ۳۵۰ میلیارد تومانی بنیاد احسان برای مقابله با کرونا

سلیمانی گفت: ۱۴ میلیون بسته حمایتی و بهداشتی به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان بین خانواده‌های آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.
کد خبر: ۴۴۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ - 17March 2021

هزینه ۳۵۰ میلیارد تومانی بنیاد احسان برای مقابله با کرونابه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سعید سلیمانی مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در مراسم آغاز طرح حمایت از خانواده‌ها و اقشار آسیب دیده از کرونا که صبح امروز در محل این بنیاد برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان برای تهیه بسته‌های حمایتی، بهداشتی و کمک به گروه‌های جهادی هزینه شده است.

وی ادامه داد: ۱۴ میلیون بسته حمایتی و بهداشتی برای کمک خانواده‌های آسیب دیده از کرونا ارسال شود؛ همچنین یک میلیون بسته ویژه عید هم اکنون در حال تهیه است.

وی افزود: این بنیاد تاکنون با ۱۴ هزار گروه جهادی با ۱۰۰ هزار عضو همکاری دارد که امیدواریم تا پایان سال آینده این تعداد را به۲۰ هزار گروه برسانیم.

مدیر کل بنیاد احسان با اشاره به اینکه ۵۰ هزار زندانی معسر را تحت پوشش قرار دادیم، گفت: طی مدتی که ویروس کرونا در کشورمان شیوع پیدا کرده گروه‌های متعددی مانند دستفروشان و کارگران فصلی بواسطه این بیماری به لحاظ اقتصادی دچار آسیب‌های زیادی شدند به همین جهت آمادگی داریم تا این گروه‌ها را تحت پوشش قرار دهیم.

معاون فرهنگی اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: اگر همکاری‌های بسیج، سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی و سایر دستگاه‌ها که تداعی کننده حمایت همه جانبه مردم از جبهه‌ها نبود نمی‌توانستیم تاکنون در برابر شیوع کرونا مقاومت کنیم.

رضا برزگر با اشاره به خانواده‌هایی که بر اثر ویروس کرونا سرپرست خانواده آن‌ها فوت کرده است، افزود: با کمک وزارت بهداشت این خانواده‌ها شناسایی شدند و وضعیت معیشتی آن‌ها مشخص شد؛ همچنین مقرر شد با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) خانواده‌های که در روستا سرپرست خود را به دلیل بیماری کرونا از دست داد‌ه‎اند تحت پوشش این معاونت و بنیاد احسان قرار گیرند.

احمد میدری معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با بیان اینکه وقتی دغدغه مجموعه ای حل مسائل کشور باشد آن هم مسائلی که فراموش شده است جای قدردانی دارد، عنوان کرد: اطلاعات کسانی که به واسطه کرونا دچار مشکل شده‌اند در سامانه جامع ایرانیان گردآوری شده که می توانیم این اطلاعات را در اختیار مجموعه های مانند کمیته امداد، بهزیستی و ‌بنیاد برکت که در حوزه توانمندسازی نیازمندان فعالیت دارند، قرار دهیم.

وی ادامه داد: شدت آسیبی که از ناحیه کرونا به بخش های مختلف جامعه وارد شده بسیار زیاد است به همین دلیل موسسات خیریه می توانند در مواردی که بخش دولتی نمی تواند به خانواده هایی که از کرونا متاثر شدند، خدمت رسانی کند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار