ادعای جدید نتانیاهو درباره ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته عمده مشکلات امنیتی این رژیم از ایران ناشی می‌شود.
کد خبر: ۴۴۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ - 19March 2021

نتانیاهو: عمده مشکلات امنیتی اسرائیل از ایران ناشی می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت عمده مشکلات امنیتی اسرائیل از ایران ناشی می‌شود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که با پایگاه «آی‌۲۴» مصاحبه می‌کرد گفت تغییرات محسوس در صحنه سیاسی و امنیتی و خاورمیانه «نتیجه ظهور دو قدرت ـ یعنی ایران و اسرائیل» است. 

نتانیاهو همچنین مدعی شد که ظهور اسرائیل نتیجه سیاست‌های او بوده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد قدرت این رژیم و تلاش‌های او در مبارزه با برنامه هسته‌ای ایران عواملی بوده‌اند که کشورهای عربی را به اسرائیل نزدیک کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا به شمار می‌رود و با کمک‌های آمریکا و کشورهای غربی توانسته از نظارت نهادهای بین‌المللی بر برنامه تسلیحات هسته‌ای خود طفره رود. 

رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌ است. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند، اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد.

علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار