واکنش جو بایدن به آزمایش موشکی کره شمالی

رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین نشست خبری خود از زمان ورود به کاخ سفید گفت قصد ندارد نیرو‌های آمریکا را برای مدت طولانی در افغانستان نگه دارد.
کد خبر: ۴۴۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹ - 25March 2021

واکنش جو بایدن به آزمایش موشکی کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین نشست خبری خود از زمان ورود به کاخ سفید گفت قصد ندارد نیرو‌های آمریکا را برای مدت طولانی در افغانستان نگه دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا با وجود این تصریح کرد رعایت ضرب‌الاجل ۱ ماه مه برای خروج نیرو‌های آمریکایی دشوار خواهد بود.

وی در پاسخ به سئوالی درباره شلیک موشک از سوی کره شمالی گفت: «کره شمالی با شلیک موشک، قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده است. در حال رایزنی با متحدانمان هستیم که در صورت اقدام آن‌ها در تشدید تنش‌ها به آن پاسخ دهیم. اما من برای دیپلماسی هم آماده هستم.»

جو بایدن در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا فکر می‌کند در انتخابات سال ۲۰۲۴ با ترامپ رقابت خواهد کرد گفت: «نمی‌دانم! نمی‌دانم اصلاً سال ۲۰۲۴ حزب جمهوری‌خواهی وجود خواهد داشت یا خیر.»

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا برای انتخابات ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد گفت: «برنامه‌ام این است در این انتخابات نامزد شوم. انتظارم این است.»

او در حالی این اظهارات را مطرح کرد که مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است و اخیراً شائبه‌هایی درباره سلامت او مطرح شده. بایدن ۷۸ ساله چند روز پیش هنگام بالا رفتن از هواپیمای شخصی رئیس‌جمهور آمریکا سه بار زمین خورد. 

پیش از این در ماه نوامبر گذشته پای رئیس‌جمهور آمریکا هنگام بازی کردن با یکی از سگ‌هایش دچار شکستگی شد و او مجبور شد برای چند هفته از آتل‌های مخصوص ارتوپدی استفاده کند.

بایدن بعد از آن شکستگی گفته برای حفظ سلامت بدنی با دوچرخه‌های ثابت پلوتون تمرین می‌کند. او اغلب، هنگام حضور در سخنرانی‌های عمومی برای نشان دادن سلامتش با حالت دوی آرام روی صحنه ظاهر می‌شود.

با این حال چنین اقداماتی نتوانسته‌اند از شکل‌گیری شائبه‌ها درباره سلامت بدنی و ذهنی او جلوگیری کنند. بایدن، پنجشنبه گذشته تصادفاً «کاملا هریس»، معاون خود را به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده خطاب کرد. او چند وقت پیش هم نام خواهرش را به جای همسرش گفت.

او همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه «ان‌بی‌سی‌ نیوز» به اشتباه به جای استفاده از کلمه «شوهر» برای همسر کامالا هریس، از کلمه «زن» استفاده کرد. بایدن در یک نطقی تلویزیونی نیز به اشتباه نام کوچک دونالد ترامپ را «جورج» گفته بود.

یکی از معروف‌ترین گاف‌های بایدن که با واکنش ترامپ نیز همراه شد زمانی بود که او به اشتباه به جای رقابت برای ریاست‌جمهوری از رقابت برای سنا گفت. ترامپ با تمسخر بایدن گفته بود او حتی نمی‌داند برای چه مقامی رقابت می‌کند.

بایدن در این کنفرانس خبری درباره رقابت آمریکا با چین نیز اظهارنظر کرد و گفت: «چین می‌خواهد قوی‌ترین، پرنفوذترین و ثروتمندترین کشور دنیا شود. این اتفاق، در زمانی که من در قدرت هستم رخ نخواهد داد. آمریکا به رشد خود ادامه خواهد داد.»

جو بایدن همچنین تصریح کرد مهم‌ترین اولویت او را در حال حاضر حل و فصل مسائل مربوط به بیماری‌همه‌گیر «کووید-۱۹» و تبعات اقتصادی آن تشکیل می‌دهد.  وی تصریح کرد: «می‌خواهم وقتی مردم شبها می‌خوابند نگران از دست دادن عضوی از خانواده یا ناتوانی در پرداخت اجاره‌بها نباشند.»

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار