مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی عنوان کرد؛

خدمت‌رسانی ۷۰۰ گروه جهادی استان مرکزی در دوران کرونا

«امید محترمی» گفت: ۷۰۰ گروه جهادی استان مرکزی در دوران کرونا مشغول به خدمت‌رسانی به مردم شدند.
کد خبر: ۴۴۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ - 27March 2021

۸۰ گروه جهادی در مناطق محروم استان مرکزی برای ساخت ۲۵ مسکن نیازمندان مشغول به خدمت رسانی هستند// تیتر و لید کوتاه بزنید/// اسم و فامیل در لید کامل و در داخل گیومه باشد/// فاصله عکس با متن اصلاح شود///

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، «امید محترمی» مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در بازدید زرگر رئیس اداره جهاد فرهنگی معاونت فرهنگی سپاه پاسداران از اردوهای جهادی نوروزی در سطح استان مرکزی اظهار داشت: ‌ایام نوروز و تعطیلات فرصت بسیار مناسبی برای جوانان و دانشجویان است که با استفاده از این فرصت می توانند در گروه‌های جهادی شرکت کنند و خوشبختانه در طی سال‌های اخیر شاهد استقبال چشمگیر جوانان و نوجوانان از اردوهای جهادی هستیم.

وی گفت: امسال علی‌رغم وجود محدودیت‌های کرونا برنامه‌ریزی‌های خوبی برای حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم هدف‌گذاری شده هستیم که جوانان با حضور در این اردوها علاوه بر خدمت رسانی دوره عمیق تربیت جهادی را می‌گذرانند.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی افزود: جهادگران بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف با تاسی از روحیه رزمندگان دفاع مقدس بدون هیچگونه چشم داشتی علاوه بر اینکه تمام قد در میدان خدمت‌رسانی حضور پیدا می‌کنند اندک دارایی‌های خود را برای نیازمندان روی هم می‌گذارند تا اقدامی موثر برای رفع مشکلات نیازمندان بردارند.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات اخیری که رهبر معظم انقلاب اسلامی از همه مردم و خصوصا جوانان داشتند بحث امید آفرینی است، گفت: خوشبختانه گروه‌های جهادی در مسئله تقویت امید در جامعه و خصوصاً مناطق کم برخوردار پیشتاز هستند.

محترمی افزود: در ایام نوروز سال ۱۴۰۰ در سراسر استان مرکزی بیش از ۸۰ گروه جهادی در مناطق محروم برای ساخت ۲۵ مسکن نیازمندان مشغول به خدمت‌رسانی هستند که این گروه‌ها عمدتاً از دانشجویان و طلاب بسیجی هستند و علاوه بر خدمات عمرانی اقدامات فرهنگی نیز انجام می دهند.

وی عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که در شهرستان سی سخت استان کهگیلویه و بویر احمد ناشی از زلزله ایجاد شده گروه‌های جهادی استان مرکزی از همان ابتدا آمادگی خود را برای خدمت به مردم عزیز این شهرستان اعلام کردند که هم اکنون ۲ گروه جهادی تخصصی در مناطق سی‌سخت خدمت‌رسانی می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: همچنین با توجه به احساس نیازی که در برخی از مناطق سیستان و بلوچستان وجود دارد گروه‌های جهادی شهرستان اراک نیز در مناطق محروم این استان خدمت رسانی می کنند.

این مسئول افزود: بیش از یک سال که از شیوع بیماری منحوس کرونا می گذرد گروه های جهادی با تخصص های مختلف در کنار مدافعان سلامت در راستای مقابله و کاهش آسیب‌های این بیماری پای کار هستند که فعالیت گروه‌های جهادی در قالب قرارگاه کمک مومنانه و طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی است و بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در این راستا مشغول هستند.

محترمی اضافه کرد: یکی از نیازهایی که در برخی از مناطق روستایی شناسایی شده بهداشت دام و طیور و سایر فعالیت‌های مربوط به دام و دامداران است که بیش از ۱۲ گروه جهادی در سطح استان در این قالب خدمت رسانی می کنند.

وی خاطر‌نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و استقبالی که از اردوهای جهادی شده پیش‌بینی می‌‌شود تا پایان نوروز بیش از یک هزار و ۲۰۰ جهادگر با ارائه بیش از ۱۰ هزار نفر روز خدمت در مناطق محروم، فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار