رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

پاسداشت خون شهیدان حرکت در مسیر ارزش‌هاست

حجت‌الاسلام ذوالنوری گفت: امروز پاسداشت خون شهدا، حرکت در چارچوب دفاع از ارزش‌ها و تبعیت از ولی امر است و شهدا تا آخر بر حرکت در این مسیر پافشاری کردند.
کد خبر: ۴۴۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴ - 30March 2021

پاسداشت خون شهیدان حرکت در مسیر ارزش هاست/ شهدا از دستاورد‌های انقلاب دفاع کردندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی ذوالنوری» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت سردار شهید «علیرضا گل محمدی» فرمانده قرارگاه عملیاتی جستجوی مفقودین در جبهه میانی که امروز در مسجد محله باغ پنبه قم برگزار شد، اظهار داشت: طبق روایات، وقتی رزمنده‌ای نیت حضور در جبهه می‌کند، خدا برگه بیزاری از آتش جهنم را برایش امضا می‌کند، وقتی پا در خاک جبهه می‌گذارد، ملائکه الله بال هایشان را زیر پای او می‌گسترانند و در هنگام شهادت، از سوی خود خدا به او خطاب می‌شود «مرحبا به این روح طیب که از بدنی طیب جدا شد»

وی با اشاره به اینکه طبق احادیث، هر شهید هفتاد نفر تا هفتاد هزار نفر را شفاعت می‌کند، بیان کرد:، چون امر شهادت یک امر معنوی است و با نگاه و تفکر و ابزار مادی قابل فهم و درک و سنجش و اندازه گیری نیست، خداوند در قرآن کریم، از باب تشبیه معقول به محسوس، شهادت را به یک معامله تشبیه می‌کند.

ذوالنوری با ذکر مشخصات یک معامله پر ارزش همچون معادله شهید با خدا، ادامه داد: بر اساس آیه ۱۱۱ سوره توبه، خدا خریدار و مومنان فروشنده هستند و خداوندی که عالم به ظاهر و باطن همه افراد است، نخستین مدال پر افتخاری را که به شهید می‌دهد، اینست که او را از گروه مومنان یاد می‌کند.

وی با بیان اینکه کالای مورد معامله در شهادت، جان مومنین است و خداوند در مقابل آن، بهشت را به شهید ارزانی می‌دارد، افزود: بر طبق فرمایش امام علی (ع) هیچ چیزی ارزش جان انسان‌ها را ندارد و هر کسی هم وارد این بازار و این عرصه نمی‌شود؛ این معادله سودمند با پشت میز نشینی و کرسی درس و کاسبی و بازار و تفریح، صورت نمی‌گیرد و در صحنه‌های خون و خطر و در زیر بارش تیر و ترکش و در زمانی که همه به فکر دنیا و زندگی عادی هستند، محقق می‌شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: امثال شهید بزرگواری، چون «گل محمدی» در زمانی که هیچ رونقی در مناطق جنگی نیست، مناطق سوت و کور است، هیچ اثری از دنیا نیست، دل‌ها نیز متوجه آنجا نیست و منطقه، خاک سردی است که مدفن شهدای مظلوم مفقودالاثر و مفقودالجسد است، پشت به دنیا کرده اند و شهدا را تفحص می‌کنند.

وی افزود: عزیزانی که در جریان تفحص شهدا کار می‌کنند، نه این است که در یک قدمی مرگ باشند، بلکه آن‌ها بخاطر گلوله‌ها و مواد منفجره و چاشنی‌های عمل نکرده و تکه‌هایی از خمپاره و توپ و راکت و تله و موشک و مین، لحظه به لحظه در آغوش خطر هستند و مرگ را در آغوش گرفته و همواره آماده شهادتند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر کسانی از دنیا دل نبرند نمی‌توانند وارد معامله با خدا شوند، تصریح کرد: در روایتی سفارش شده که بجنگید تا مجد و عظمت و نام نیک و سربلندی را برای خانواده‌های خود به یادگار بگذارید و در روز قیامت بازار شفاعت شهید آنچنان گرم است که هر کسی سعی می‌کند خودش را به شهید نزدیکتر نشان دهد و از برکت این نزدیک شدن بهره‌مند گردد.

وی با ذکر این نکته که شهدا و خانواده‌های آنان در برابر دنیاگرایی عده ای، زیر پرچم ولایت از انقلاب اسلامی دفاع کردند، تاکید کرد: اگر وجود شهدا و صبر و استقامت خانواده‌های معظم آنان نبود، امروز پس از گذشت چهل و دو سال از پیروزی انقلاب، از آثار و ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی که نظام سلطه با همه ابزار خود برای محو آن اقدام کرده، هیچ اثری باقی نمانده بود و این شهادت هاست که مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

ذوالنوری بیان کرد: شهید گل محمدی و یارانش با تفحص هزاران شهید، چشمانی منتظر را از انتظار و نگرانی نجات دادند و دل‌های بسیاری را آرام کردند.

وی خاطرنشان کرد: این شهید عزیز ۲۵ سال در مناطق مختلف جبهه نقش آفرینی کرد و نهایتا در منطقه فکه به شهادت رسید، منطقه‌ای مثل والفجر مقدماتی که همه آنچه از سختی‌هایی همچون کانال کمیل گفته می‌شود، برای همین منطقه است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید متوجه باشیم که امروز ولیّ امر بیش از زمان جنگ به یاران مخلص نیاز دارد، زیرا دشمن زخم خورده تمام همّ و تلاش خود را بر از بین بردن ارزش‌ها و آرمان‌ها معطوف کرده است.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، عنوان کرد: دشمن دست از جنگ با شما بر نمی‌دارد تا قدرت محرک شما را که همان دین تان است، از شما بگیرد.

ذوالنوری با بیان این نکته که امروز بعضی‌ها با تمایل به ارزش‌های غربی به آرمان‌ها خیانت می‌کنند، تاکید کرد: امروز پاسداشت خون شهدا، حرکت در چارچوب دفاع از ارزش‌ها و تبعیت از، ولی امر است و شهدا تا آخر بر حرکت در این مسیر پافشاری کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها