شهید «مجید ناظمی‌زاده اردکانی»:

خدایا توفیق بریدن از دنیا و پیوستن به آخرت را به همه مومنین عنایت بفرما

در بخشی از متن وصیت‌نامه شهید «مجید ناظمی‌زاده اردکانی» آمده است: دنیا گذرگاه است، دنیا جای ماندن نیست، دنیا پلی است برای رسیدن به حیات ابدی. خدایا توفیق بریدن از دنیا و پیوستن به آخرت را به همه مومنین عنایت بفرما.
کد خبر: ۴۴۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹ - 31March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «مجید ناظمی‌زاده اردکانی» فرزند غلامعلی، در تاریخ ۱۳۴۳/۶/۲۵ هجری‌شمسی در خانواده‌ای مذهبی در اردکان متولّد شد. وی سرانجام در تاریخ ۱۳۶۳/۱/۱ در عملیّات خیبر، به شهادت رسید. 

در ادامه وصیت‌نامه شهید را از نظر می‌گذارنیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا ایها الذین آمنوا اهل ادلکم علی تجاره تنجیکم من عذاب الیم*تومنون بالله و رسوله و تجاهدون فی سبیل الله باموالکم و انفسکم ذالکم خیر لکم ان کنتم تعلمونیغفر لکم ذنوبکم و یدخلکم جنات تجری من تحتها الانهار و مساکن طیبه فی جنات عدن ذالک الفوز عظیم (سوره صف آیه‌های ۱۰ الی ۱۳)

خدایا توفیق بریدن از دنیا و پیوستن به آخرت را به همه مومنین عنایت بفرما

حمد و سپاس خدای تعالی که صراط مستقیم را بر ما عطا کرد و نور اقدس هدایتش را بر دل‌های ما تاباند و توفیق جهاد و مبارزه در راه خودش را به ما عطا فرمود و با آمدن امام حجت و نعمتش را بر ما کاملتر کرد.‌

ای مومنین بدانید دنیا جای تجارت است، دنیا جای خرید و فروش است، دنیا گذرگاه است، دنیا جای ماندن نیست، دنیا پلی است برای رسیدن به حیات ابدی. دنیا مزرعه‌ای است برای کشتن و برداشت کردن در آخرت. بنا براین دل به دنیا ندهید که باعث می‌شود از آخرت غافل شوید و در این تجارتخانه نه تنها استفاده نکنید بلکه خسرانی که غیر قابل جبران است گریبانگیرتان شود.

روح و خلقت کامله‌ای که خداوند در ما دمیده است والاتر از این مسائل است که ما بخواهیم با دل بستن به مادیات و شهوات دنیا این فطرت پاک و روح قدسی را که خداوند در وجود ما قرار داده است به بند بکشیم و رفته رفته خوی‌های حیوانی در ما رشد کند لذا امیرالمومنین علی (ع) خطاب به دنیا می‌گوید،‌ ای دنیا برو دیگران را بفریب که من تو را سه طلاقه کرده‌ام؛ و در قرآن کریم نیز می‌فرماید، «حب الدنیا راس کل خطیئه»، دوستی دنیا ریشه تمام گناهان است.

خدایا توفیق بریدن از دنیا و پیوستن به آخرت را به همه مومنین عنایت بفرما. وصیت من به امت قهرمان، مستضعف و شهیدپرور ایران این است که همیشه و در همه حال پیرو ولایت فقیه باشید و با خونتان و با مالتان امام و اسلام را یاری کنید و این آیه شریفه را مد نظر داشته باشید که جاء الحق و زحق الباطل.

چند جمله به پدر و مادر عزیزم به عنوان وصیت، هر چند در طول این مدتی که شما برای من زحمت کشیده‌اید من نتوانسته‌ام جبران زحمات شما را بکنم و توقعاتی که هر پدر و مادری از اولاد خود دارند بجا بیاورم، ولی از ته دل متذکر به زحمات شما می‌باشم و امیدوارم که مرا حلال کنید.

وصیت من به شما این است شما که خواستار سعادت ابدی هستید در همه حال و همیشه از امام پیروی کنید و تمام فرامین امام را حتماً مو به مو انجام دهید و انشاء الله اگر توفیق شهادت پیدا کردم بر شهادت من گریه بکنید، ولی شیون و زاری مکنید دیگر بیش از این صحبتی ندارم خون من بهتر از قلم برای شما سخن خواهد گفت.

خواهران عزیزم سعی کنید در زندگی خود فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (ع) را درهمه حال الگوی خود قرار دهید و یک قطره از اقیانوس بی‌کران صبر زینبی را در خودتان بوجود بیاورید. برادر عزیزم یک وصیت به تو دارم انشاءالله که انجام می‌دهی این که در زندگی صبر را پیشه خود قرار بده و در راه رسیدن به هدف ثابت قدم باش اول حق را بشناس که با شناختن حق هست که انسان اهل حق و باطل را خواهد شناخت.

خواندن قرآن را فراموش مکن و در زندگی ائمه معصومین را سر مشق خود قرار بده. در پایان از تمام اقوام، دوستان و برادرانی که من را می‌شناختند حلالیت می‌طلبم و التماس دعای خیر دارم. پدر و مادر عزیزم از آنجا که حق الله را در طول زندگی انسان باید به جا بیاورد و من دربه جا آوردن آن از روی نادانی غفلت کرده ام لذا برایم دو سال نماز و سه ماه روزه قضا بجا آورید و دعا برای سلامتی امام را فراموش نکنید.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

والسلام علی من التبع الهدی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار