شهید «محمود گلزاری چرندابی»:

ما به خاطر رضای معبود خویش قیام کردیم

در بخشی از وصیت‌نامه شهید «محمود گلزاری چرندابی» آمده است: ما برای بندگی آفریده شدیم و به خاطر ادای بندگی خویش و رضای خاطر معبود خویش، قیام و خشم کردیم، پس به او امید داریم.
کد خبر: ۴۴۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶ - 03April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «محمود گلزاری چرندابی» در 21 شهریور‌ماه 1340 در تبریز چشم به جهان گشود. وی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز دفاع مقدس راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از مدتی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

آری ما برای بندگی آفریده شدیم و به خاطر ادای بندگی خویش و رضای خاطر معبود خویش، قیام و خشم کردیم، پس به او امید داریم؛ اين جانيان خون‌خوار (شرق و غرب) به خاطر دنيايشان از ما مي‌ترسند و ما به خاطر دين‌مان با اينان مي‌ستيزيم و به خاطر دنيايشان با ما در ستيزند. اينان به دنيا سخت محتاجند، ولي ما از آن بي نيازيم و به زودي خواهيم ديد، كدام يک بهره‌مندتر است.

اگر درهاي زمين و آسمان به روي كسي بسته باشد، ولي او پارسايي كرده و به خدا توكل كند، خدا راه چاره‌اي برايش خواهد گشود، چنان كه علي(ع) به ابوذر سفارش مي‌كند ما نيز با كسي انس نمي گيريم، مگر با حق و هراسي نداريم مگر از باطل، به علت باطل بودنش و باطل نيز از ما در هراس است، به علت حقانيت‌مان.

شايد بگوييد كه حق نبايد از باطل بترسد، بلي درست است ولی این ترس نه از این بابت می باشد ,بلکه به خاطر این است که اگر چنان که ما از آن غافل بشویم و به وجود ناپاکش فکر نکنیم و آن گاه باطل اژدها شود و در برابر ما قد علم کند.

ما باید از او در هراس باشم تا بتوانیم هم رشد کنیم و هم مانع رشد باطل شویم و آن را در نطفه خفه کنیم. عزیزانم اگر امروز من و شما یک قدم عقب بگذاریم باطل چندین قدم به جلو خواهد آمد و این پیش آمدنش همان رشد باطل است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها