فرمانده انتظامی استان اصفهان:

توقیف ۲۶۸میلیارد کالای قاچاق/ ۳.۵ تن انواع مواد مخدر دراصفهان کشف شد

سردار میرحیدری از کشف سه تُن و ۵۰۰ کیلو انواع مواد افیونی و توقیف ۲۶۸ میلیارد ریال انواع کالای خارجی قاچاق در طرح نوروزی امسال خبر داد.
کد خبر: ۴۴۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲ - 03April 2021

توقیف ۲۶۸میلیارد کالای قاچاق/ ۳.۵ تن انواع مواد مخدر دراصفهان کشف شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمدرضا میرحیدری» فرمانده انتظامی استان اصفهان در مراسم شکرگزاری و دیدار عیدانه با کارکنان فرماندهی انتظامی استان اصفهان که همزمان با اولین روز کاری این فرماندهی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنار مزار شهید گمنام در ستاد این فرماندهی برگزار شد، ضمن تبریک سال نو و تقدیر و تشکر از زحمات کارکنان پلیس استان اظهار داشت: خداوند متعال را شاکریم که به ما توفیق داد تا نوروز امسال هم در خدمت مردم شریف ایران باشیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سرگرد شهید «اسماعیل الله‌وردی» که در آستانه سال نو به درجه رفیع شهادت نائل شد، افزود: شهادت این افسر شجاع و دلیر فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان باعث شد ایثارگری، شجاعت و دلاوری کارکنان نیروی انتظامی در راه حفظ نظم و امنیت جامعه مورد توجه بیشتر مردم و مسئولان قرار گیرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه شهید الله‌وردی، مظلومیت مأموران پلیس را در نظر مردم بیشتر نمایان کرد، گفت: با شهادت این شهید گرانقدر، عزم و اراده همکاران من برای تأمین امنیت و آرامش مردم و حفاظت از آنان در برابر مجرمان و خلافکاران بیشتر شد.

سردار میرحیدری در ادامه به دستاورد‌های فرماندهی انتظامی استان اصفهان در طرح نوروزی ۱۴۰۰ اشاره و عنوان کرد: در طرح مذکور در مجموع سه تُن و ۵۰۰ کیلو انواع مواد مخدر توسط مأموران این فرماندهی کشف شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۴۷ درصدی همراه بود.

وی با بیان اینکه دو تُن و ۷۰۰ کیلو از این مواد تریاک، ۳۵۰ کیلو از آن حشیش، ۱۵۰ کیلو هروئین و ۳۰۰ کیلو آن نیز شیشه بودند افزود: در این مدت پنج باند عمده قاچاق مواد افیونی منهدم و میزان دستگیری قاچاقچیان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۶ درصد افزایش یافت.

کاهش ۵۷ درصدی جرایم استان اصفهان در نوروز ۱۴۰۰
این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در نوروز امسال میزان کل جرایم خشن ۵۷ درصد و میزان کل سرقت‌ها نیز ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت؛ ضمن اینکه دستگیری سارقان ۳۹ درصد نسبت به سال قبل نیز افزایش پیدا کرده بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کاهش ۴۵ درصدی جمع کل تصادفات در راه‌های درون شهری خبر داد و گفت: میزان تصادفات فوتی در راه‌های درون‌شهری ۲۰ درصد و تعداد متوفیان نیز ۳۲ درصد کاهش یافت، اما در تصادفات جرحی با افزایش ۷۰ درصدی مواجه بودیم که یکی از علت‌های اصلی آن نیز عدم توجه به جلو از سوی رانندگان خودرو‌ها و راکبان موتورسیکلت‌ها بود.

۲۵ نفر در تصادفات نوروز ۱۴۰۰ جان باختند
سردار میرحیدری به افزایش حجم تردد خودرو‌ها در راه‌های مواصلاتی استان طی نوروز امسال نسبت به نوروز سال قبل اشاره و بیان کرد: در سال جاری ۲۵ مورد تصادف فوتی و ۲۴۱ مورد تصادف جرحی در راه‌های برون‌شهری استان داشتیم که بیشترین علت این تصادفات نیز عدم توجه به جلو از سوی رانندگان بود.

وی نیروی انتظامی را یکی از دستگاه‌های مهم و اثرگذار در تحقق شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) برای سال ۱۴۰۰ نام‌گذاری شده عنوان کرد و گفت: در همین ابتدای سال کارکنان پلیس اصفهان گام بلندی را در راستای پشتیبانی از تولیدات داخلی و رفع موانع آن‌ها برداشتند و در این راستا ۲۶۸ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۰ درصد رشد داشت.

توقیف ۷۲ وسیله نقلیه حامل کالای قاچاق در اصفهان
این مقام ارشد انتظامی از توقیف ۷۲ وسیله نقلیه حامل کالای خارجی قاچاق و دستگیری ۱۳۸ قاچاقچی کالا خبر داد و افزود: عمده کالا‌های خارجی قاچاق مکشوفه در ایام نوروز امسال شامل لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، لوازم صوتی و تصویری، قطعات برقی، موتورسیکلت، خودرو و دستگاه‌های استخراج ارز بودند.

سردار میرحیدری کسب رضایتمندی بالای مردم را دستاورد مهم پلیس استان در نوروز ۱۴۰۰ برشمرد و اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی‌هایی که طی این مدت از شهروندان و مسافران نوروزی صورت گرفت اکثریت آن‌ها از عملکرد پلیس استان اصفهان و خدماتی که به آنان ارائه شده بود رضایت کامل داشتند که امیدواریم این روند همچنان تا پایان سال حفظ شود و ارتقا یابد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار