بررسی روابط دوجانبه و تحولات منطقه در دیدار الکاظمی با ولی‌عهد ابوظبی

نخست وزیر عراق در سفر به امارات با ولی‌عهد ابوظبی درباره تقویت روابط دو جانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۴۴۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳ - 04April 2021

بررسی روابط دوجانبه و تحولات منطقه در دیدار الکاظمی با ولی‌عهد ابوظبیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق که به امارات سفر کرده است با «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی دیدار و درباره روابط دوجانبه میان دو کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای گفت: الکاظمی در چارچوب سفرش به امارات عربی متحده با محمد بن زاید آل نهیان جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است: در دیدار مذکور دو طرف روابط دوجانبه میان امارات و عراق و تحکیم راه‌های همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف، اوضاع در منطقه و بازگشت عراق به ایفای نقش محوری و مهم ایجاد ثبات و آرامش در منطقه را بررسی کردند.

بر اساس این بیانیه، ولی‌عهد ابوظبی هم ضمن استقبال از نخست وزیر عراق و هیأت همراه او اقدامات عراق در ایجاد اصلاحات و توسعه اقتصاد خود و بهبود فضای سرمایه گذاری را ستود و از نقش این کشور در تحکیم امنیت و ثبات منطقه و خط مشی آن در سیاست آرامش و گفت‌وگو  تمجید کرد.

محمد بن زاید آل نهیان پس از آن در توییتر درباره دیدارش با الکاظمی نوشت: با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق درباره تقویت روابط برادرانه و پیشبرد آن به سمت جلو در زمینه های مختلف گفت‌وگو کردم.

وی افزود: امارات همواره از آنچه ثبات عراق و منافع ملت آن را محقق می کند، حمایت می‌کند.

الکاظمی نیز درتوییر نوشت: در راستای تکمیل خط مشی دولت برای تقویت روابط عراق با جهان و با همسایگانش و پیرامون عربی آن بر اساس منافع مشترک با همراهی یک هیأت دولتی به کشور امارات عربی متحده سفر کردیم و در این سفر مسائل مختلفی را که درتوسعه روابط دوجانبه میان دو کشور سهیم است مورد بررسی قرار دادیم.

الکاظمی همچنین امروز در مقر اقامتش در امارات با جمعی از شرکت‌های اماراتی و بازرگانان دیدار کرد و گفت: درهای عراق به روی شرکت های اماراتی و تجار باز است و تدابیر متعددی برای رفع موانع بر سر راه سرمایه گذاری شرکت‌ها در عراق اتخاذ شده است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها