نگاهی به زندگی شهید مدافع حرم «حجت‌الله نوچمنی»

شهید مدافع حرم «حجت‌الله نوچمنی» شهریور ماه سال 1357 در روستای نوچمن از توابع شهرستان گرگان به دنیا آمد و فروردين ماه 1397 در فرودگاه T4 سوريه به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۴۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵ - 06April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، شهید مدافع حرم «حجت‌الله نوچمنی» شهریور ماه سال 1357 در روستای نوچمن از توابع شهرستان گرگان به دنیا آمد.

شهید نوچمنی ساده، مخلص و باتقوا بود و برای رضای خدا کار می‌کرد. آن‌قدر که مزد همه این مجاهدت‌های خالصانه‌اش را با شهادت به دست شقی‌ترین اشقیا گرفت. از 16سالگی کار کرد تا رزق حلال جمع کند. قبل از ورود به سپاه در قسمت فضای سبز یک مجتمع پذیرایی کار می‌کرد، بعد که دیپلمش را گرفت در همان مجتمع راننده شد، مدتی بعد دستیار مدیر پشتیبانی شد و بعد هم که به عضویت سپاه پاسداران درآمد.

وی از سال‌های 93 تا 97 در جبهه مقاومت اسلامی حضور داشت و در نهایت فروردین ماه سال 1397 در حمله هوایی که رژیم صهیونیستی از حریم هوایی لبنان در خاک سوریه انجام داد ایشان و شش نفر از همرزمانش در فرودگاه T4 سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

شهید مدافع حرم حجت اله نوچمنی در زمان شهادت یک پسر شش ساله و یک دختر سه ماهه داشت.

همسر شهید نوچمنی در خصوص آرزوی شهادت شهید می گوید: «یکی از آرزوهای همسرم شهادت بود. بارها و بارها درباره این خواسته قلبی برایم صحبت کرده بود. به برادرش هم گفته بود من در دفاع از حرم شهید می‌شوم. آخرین بار هم از شهادت برای من گفت اما باور نمی‌کردم به این زودی به آرزویش برسد. به برادرش گفته بود من در دفاع از حرم، شهید می‌شوم. حجت آرزوی شهادت در قامت یک مدافع حرم را داشت.»

نگاهی به زندگی شهید مدافع حرم «حجت اله نوچمنی»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها