خادمی شهدا با چاشنی خانه‌سازی برای زلزله‌زده‌ها

خادمین راهیان نور امسال در جریان لغو سفر‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در قالب گروه‌های جهادی به شهر زلزله‌زده سی‌سخت رفتند.
کد خبر: ۴۴۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۵ - 06April 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، کرونا بیش از یک سال است که همه مردم دنیا را درگیر خود کرده و پای این ویروس تا جزئی‌ترین شئون زندگی افراد وارد شده. اتفاقی که تصور می‌کردیم بعد از نهایتا دو سه ماه، جشن پایان آن را بگیریم اما حالا مشخص نیست چه زمانی و چطور از زندگی ما محو می‌شود.

دیگر نه خبری از دورهمی‌های دوستانه و فامیلی است، نه از مسافرت‌های خوش و بی‌دغدغه؛ تمام کار‌ها و رفتار‌ها حول محور مبارزه با این ویروس کوچک میکروسکوپی می‌چرخد و زندگی را با تغییرات اساسی رو به رو کرده. هرچند کرونا در این مدت بعضی را خانه نشین و برخی را از کار بی کار کرد اما عده‌ای هم به واسطه این شرایط مبارزه با این ویروس کار و بار و فعالیتشان بیشتر شده، عملکرد مردم در این ماه‌ها در انجام کمک‌های مومنانه، اقدامات جهادی در کمک به بیماران و کادر درمان و تهیه اقلام بهداشتی نشان دهنده افزایش برخی فعالیت‌های خیرخواهانه پس از ورود کروناست.

با این وجود بسیاری دیگر از فعالیت‌ها به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا متوقف و گاه به کمترین میزان خود رسیده‌اند.

هر ساله عملیات بزرگ راهیان نور کشور در آستانه فصل بهار و از نیمه بهمن تا نیمه فروردین در شهر‌های غربی و جنوبی کشور آغاز می‌‎شد و میلیون‌ها نفر زائر خطه‌ای از ایران می‌شدند که هزاران شهید، خاک آن را با خون خود آبیاری کردند و بال در بال ملائک گشودند و آسمانی شدند. گروه‌های مختلف مردمی از اقشار گوناگون به ویژه دانشجویان و جوانان عمده مسافران راهیان نور را در سال‌های گذشته شامل می‌شدند که با حضور در مناطق عملیاتی، پیمانی دوباره با شهدای هشت سال دفاع مقدس می‌‎بستند چرا که اعتقاد دارند بهاری که با عطر دل‌انگیز شهدا آغاز شود بی شک پایان خوشی در انتظارش است.

خادمی با چاشنی خانه سازی برای زلزله زده‌ها

امسال نیز همچون سال گذشته سفر‌های راهیان نور به دلیل وجود ویروس کرونا متوقف شد. یادمان‌ها خالی از خادمین و زائرین بودند و میزبانی از زائران شهدا به زمان برچیده شدن ویروس منحوس کرونا موکول شد. با این وجود خادمین و فعالان این عرصه دست روی دست نگذاشتند و با وجود لغو سفرها، فعالیت‌‎های خود را در قالب دیگری برای خدمت و کمک رسانی به مردم پیش بردند.

به گفته سردار عباس مطهری فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج، خادمین شهدا به صورت خودجوش در قالب اردوی جهادی در شهر زلزله‌زده «سی‌سخت» حاضر شدند. وی اعلام کرد خادمین شهدا تا آخر ماه شعبان به جای اردوی خادمی راهیان نور که سال‌ها می‌رفتند، مشغول به خدمات رسانی به زلزله زدگان خواهند بود.

روح الله حسین‌زاده دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به حضور گروه‌‎های جهادی در شهر زلزله زده سی سخت جهت کمک به زلزله زدگان اشاره کرده بود که بخشی از فعالیت‌های خادمین در این شهر به بازسازی خانه‌ زلزله زدگان معطوف است.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها