رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس:

تشکیل گروه مالی دی، گامی اساسی در تامین مالی بخش تولید است

سیدشمس‌الدین حسینی با تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های بانک دی در بازار پول کشور، بر لزوم حرکت نظام بانکی در مسیر رفع موانع تولید در سال جاری تأکید کرد.
کد خبر: ۴۵۰۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴ - 06April 2021

تشکیل گروه مالی دی، گامی اساسی در تامین مالی بخش تولید استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سیدشمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی در گردهمایی مدیران عامل و مدیران شرکت‌های گروه مالی دی ضمن تشریح شاخص‌های اقتصادی کشور از سال ۱۳۹۱ تاکنون اظهار داشت: شرایط سخت اقتصادی کشور در سایه تحریم‌های ناجوانمردانه غرب در سالیان اخیر سبب کاهش قدرت خرید مردم و کوچک شدن سفره ایرانیان شده است.

وی افزود: درایت و آینده‌نگری رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال‌ها بر محوریت اقتصاد مقاومتی و مزین کردن سال ۱۴۰۰ با شعار «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» تدبیری است تا مردم و مسئولان با توجه بیشتر به رونق تولید، اشتغال، درآمد و مصرف؛ عرصه کار و تلاش را به‌گونه‌ای رقم بزنند که تأثیر تحریم‌ها و فشار‌های خارجی بر پیکره اقتصاد خنثی شود.

وی اصلاح نظام تأمین مالی را یکی از محور‌های مورد توجه مجلس شورای اسلامی در سال جاری عنوان کرد و گفت: تأمین مالی، یک فعالیت ترکیبی است که بسیاری از کشورها، تشکیل گروه‌های مالی متشکل از بانک، بیمه، تأمین سرمایه و ... را به عنوان بهترین راهکار تأمین مالی معرفی کرده‌اند که در این راستا تشکیل گروه مالی دی نیز گامی اساسی در مسیر تأمین مالی بخش تولید و رفع موانع پیش روی آن است.

حسینی تصریح کرد: در سالیان گذشته نظام بانکی از شرکت‌داری منع شده بودند که با تفسیر اشتباه، حتی از سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی جلوگیری شد که معتقدیم یکی از دلایل کاهش رشد اقتصادی همین کاهش سرمایه‌گذاری بانک‌هاست، اما در قانون بودجه ۱۴۰۰، برخی از موانع موجود در مسیر تولید برای ورود مؤثر بانک‌ها به سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های تولیدی حذف شده است که این مسأله فرصت مغتنمی برای گروه مالی دی است تا با ورود هوشمندانه به این حوزه، در مسیر تحقق شعار سال گام بردارد.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های بانک دی در یک سال گذشته، کاهش بیش از ۵۰ درصدی زیان انباشته و بهبود نسبت‌های مالی بانک را نشان از گام برداشتن در مسیری درست برای رسیدن به موفقیت دانست.

وی در پایان با اشاره به لزوم خدمت‌رسانی خالصانه و صادقانه به قشر معظم خانواده‌های شاهد و ایثارگر گفت: حجم وسیعی از جامعه هدف بانک دی را خانواده معظم شهدا و ایثارگران تشکیل می‌دهند که امیدوارم کارکنان و مدیران بانک دی قدردان نعمت خدمت به قشر معظم ایثارگری و خانواده معزز شهدا باشند.

در پایان این مراسم، با حضور سیدشمس‌الدین حسینی و محمد باقری، مشاور رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران، سوی هیئت‌مدیره گروه مالی دی و به نمایندگی مجموعه شرکت‌ها با اهدای لوح سپاس از خدمات ارزشمند و تلاش مجدانه برات کریمی، مدیرعامل بانک دی در جهت اصلاح ساختار مالی، تشکیلاتی و تحقق افزایش سرمایه بانک دی تقدیر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها