یادداشت/

شهید صیاد شیرازی الگویی برای مدیران متعهد و متخصص جوان کشور بودند

امیر سرتیپ دوم بختیاری طی یادداشتی سپهبد شهید صیاد شیرازی را الگویی برای مدیران متعهد و متخصص جوان کشور عنوان کرد.
کد خبر: ۴۵۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶ - 09April 2021

شهید صیاد شیرازی الگویی برای مدیران متعهد و متخصص جوان کشور بودندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم مسعود بختیاری از فرماندهان و طراحان عملیات‌ها در دوران دفاع مقدس به مناسبت سالروز شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، طی یاداشتی در خصوص ابعاد شخصیتی شهید صیاد شیرازی این شهید بزرگوار را الگویی برای مدیران متعهد و متخصص جوان کشور عنوان کردند.

وی در ادامه اینگونه می‌نگارد: سپهبد شهید علی صیاد شیرازی ماهها قبل از شروع جنگ به عنوان یک داوطلب به مناطق غربی کشور عزیمت کرده و با و معاندین و عناصر ضد انقلاب در غرب کشور به مبارزه برمی خیزد، او در همان سالها به عنوان فرمانده قرارگاه عملیات مشترک ارتش و سپاه گمارده شد، و به ایفای نقش پرداخت.

شهید والامقام صیاد شیرازی با تامین امنیت در منطقه، پاکسازی سنندج از عناصر ضد انقلاب و امن کردن مسیرها، پرداخت و از طرف دیگر نیز نیروهای مردمی را سازماندهی کرد؛ او همچنین نقش برجسته ای در آزادسازی و پاکسازی این مناطق از لوث وجود معاندین و خشونت طلبان داشت.

عموم مردم وقتی صداقت و سلامت کاری و رفتاری ایشان را می‌دیدند خود به خود شیفته شهید صیاد می‌شدند، عرق دینی و ملی برای برقراری امنیت در مرزهای کشور جوانان را مجذوب شهید صیاد می‌کرد.

قشر جوان علاوه بر صفا، صمیمیت و پشتکار ایشان بی اعتنایی شهید صیاد به منافع شخصی، جایگاه و منصب و مسائل مادی و ... را در او می‌دیدند که باعث می شد به ایشان ادای احترام ویژه‌ای داشته باشند.

تخصص نظامی برجسته و دانش هماهنگ سازی بین نیروهای نظامی و سازمانی با نیروهای مردم ایثارگر از مهمترین ویژگی‌های فرماندهی شهید صیاد شیرازی بود.

بعد از شهادت فرماندهان ارتش و انتخاب ایشان به فرماندهی نیروی زمینی توانست یک الفت و همزبانی بین همه نیروهای حاضر در جبهه ایجاد کند که حاصل این همکاری‌ها را در عملیات‌هایی چون آزادسازی خرمشهر طریق‌القدس و... ملاحظه کردیم.

شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در اوج جوانی و فقط با ۱۴ سال سابقه خدمت نظامی توانست مسئولیت بسیار بسیار سنگین نیروی زمینی آن هم در شرایط جنگ را به عهده بگیرد که این خود می تواند یک الگوی واقعی و کم نظیر برای جوانان باشد خصوصاً اینکه هم تخصص و هم تعهد را با هم ارائه کردند و کارنامه موفقی را برای ما به یادگار گذاشتند.

مدیریت شهید صیاد شیرازی به ویژه در دوران دفاع مقدس و در عملیات ها نشان از نبوغ شخصیتی ایشان را داشته و حضور فرمانده ای شجاع موجب می شد جوانان به ویژه دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) را برای آینده ای درخشان امیدوار سازد.

یکی دیگر از ویژگی های بارز شهید صیاد حضور میدانی در مناطق عملیاتی و پای یکی دیگر از ویژگی های بارز شهید صیاد حضور میدانی در مناطق عملیاتی و پای کار بودن ایشان بود، او به هیچ عنوان افسری نبود که پشت میز کارش بنشیند و فرماندهی کند، در همه میادین نبرد شخصا حضور داشت، در تمامی عملیات های ارتش و مشترک با سپاه پاسداران در کنار دیگر رزمندگان حاضر بود.

روحش شاد و یادش گرامی

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار