«محمدصادق کوچک‌زاده» خبر داد؛

برگزاری کارگاه‌ مجازی داستان‌نویسی با رویکرد خلق اثر با موضوع شهدا

رئیس حوزه هنری یزد گفت: برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد در فضای مجازی برگزار می‌شود. برگزاری کارگاه مجازی داستان‌نویسی با رویکرد خلق اثر با موضوع شهدا از برنامه‌های بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد است.
کد خبر: ۴۵۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸ - 10April 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «محمدصادق کوچک‌زاده» رئیس حوزه هنری یزد با گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی برای بزرگداشت این هفته تدارک دیده شده که اغلب برنامه‌ها به دلیل وضعیت قرمز کرونا با استفاده از رسانه‌ها و بهره‌گیری از فضای مجازی برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری یزد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص شهدای دانش آموز استان یزد افزود: مستند «زمستان آن سال‌ها» درباره زندگی شهید «محمدحسین ذوالفقاری» نوجوان‌ترین شهید دفاع مقدس که یزدی است، توسط حوزه هنری تولید شده که به همراه مستند «آقا معلم» زندگی شهید «محمدحسن حسینیان» معلم و مربی پرورشی از شبکه یزد پخش خواهد شد.

وی ویژه برنامه هفته هنر انقلاب اسلامی در برنامه زنده شبکه یزد (دو برنامه شبانه)، رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب که بخشی از آن‌ها اوایل فروردین امسال منتشر شد، تحلیل و بررسی مستند «خان‌گزیده‌ها» اثر شهید آوینی به صورت مجازی، برپایی نمایشگاه مجازی آثار تجسمی در زمینه هنر انقلاب اسلامی و پخش چند مستند درباره آثار و اندیشه شهید آوینی را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

کوچک‌زاده ادامه داد: ویژه برنامه «آسمانی‌ترین رفیق» همراه با غبار روبی قبور مطهر شهدا و تجدید میثاق هنرمندان و کارکنان حوزه هنری استان با شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی در یکی از گلزارهای شهدا با تعداد محدود و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، معرفی شهدای هنرمند و انتشار مطالب و محتوا در خصوص هنر انقلاب اسلامی در پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه هنری استان و فضای مجازی از جمله برنامه های پیش‌بینی شده است.

برگزاری کارگاه‌ مجازی داستان‌نویسی با رویکرد خلق اثر با موضوع شهدا، اجرای ویژه‌برنامه‌ای با موضوع شهید ذوالفقاری (نوجوان‌ترین شهید دفاع مقدس) و پخش کلیپ‌های محتوایی در خصوص هنر انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد است.

رئیس حوزه هنری استان هفته هنر انقلاب اسلامی را فرصتی برای مرور و انعکاس فعالیت‌های یکساله این نهاد دانست و ضمن قدردانی از اصحاب رسانه که در شرایط دشوار کرونا در عرصه اطلاع‌رسانی مجاهدانه تلاش می‌کنند، گفت: در شرایط کرونا، مناسب‌ترین محمل برای انتقال ارزش‌های اسلامی و انتشار رویدادهای هنری، فضای مجازی و رسانه‌های گروهی است.

بیستم فروردین‌ به مناسبت سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم سید «مرتضی آوینی» به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و سرآغاز هفته هنر انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها