نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

مسجدی‌ها در زمان کرونا به وظیفه دینی خود عمل کردند

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» گفت: مردم در مساجد در ایام کرونا، غیرت و همت خود را نشان داده به وظیفه دینی خود عمل کردند.
کد خبر: ۴۵۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳ - 11April 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی، در آیین غبارروبی حرم امامزاده سیدحمزه (ع) تبریز، اظهار داشت: از زمان رسول خدا (ص) که مسجدالنبی بنا شد، دین و دنیای مردم در مساجد اتفاق می‌افتاد و حتی قضاوت‌ها نیز در این مکان مقدس انجام می‌گرفت.

وی افزود: انقلاب اسلامی نیز از این مساجد آغاز شده است، ولی متاسفانه اکنون شرایط اجتماعی به‌گونه‌ای شده که حتی افراد متدین در مساجد حضور کم رنگی دارند.

حجت‌الاسلام آل هاشم با بیان این‌که برخی از دست‌اندرکاران مساجد به هیئت‌های عزاداری بها نمی‌دهند و از آن‌ها پول می‌گیرند، گفت: مساجد مکان اصلی عزاداری هستند و نباید به دنبال ساخت حسینه باشیم و هزینه اضافی را در این راستا تقبل کنیم. برخی از هیئت‌های عزاداری در زمان اذان به جای قطع عزاداری و آمدن به مسجد، هنوز به کار خود ادامه می‌دهند، در حالی که این عزاداری با خالی نگه داشتن مساجد، ارزشی ندارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: مردم در مساجد در ایام کرونا، غیرت و همت خود را نشان داده و وظیفه دینی و انسانی خود را با تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و کمک به افراد کم‌بضاعت انجام دادند. با همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، اکنون امامزاده‌ها به‌صورت مرتب و منظم به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی با بیان این‌که اکنون امامزاده‌ها، مراکز فرهنگی استان شده‌اند، گفت: باید امامزاده‌ها به‌گونه‌ای آماده شوند که اتفاقات مهم شهر در این اماکن انجام گیرد و محل اجتماع مردم باشد؛ چراکه حضور در این اماکن، برکت و معنویت خاصی دارد و حتی کسانی که اهل حجاب و زیارت نیستند هم با حضور در امامزاده، از معنویت آن بهره‌مند می‌شوند.

امام جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و هفته غبارروبی مساجد، گفت: در این هفته باید به غبارروبی داخلی نیز توجه کنیم و در کنار غبارروبی و نظافت ظاهری مساجد، درون و باطن خود را نیز غبارروبی انجام دهیم تا برای ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان آماده باشیم.

وی افزود: ماه مبارک رمضان، ماهی است که حتی استراحت در آن معادل عبادت بوده و خواندن یک آیه در این روزها، مساوی با ختم قرآن در غیر ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام آل هاشم با بیان این‌که ماه مبارک رمضان، ماه بسیار عزیزی است، افزود: متاسفانه برخی از افرادی که روزه می‌گیرند، در صورت داشتن ناراحتی مختصر، فکر می‌کنند که باید روزه خود را بشکنند و غذا بخورند وگرنه برایشان ضرر دارد، در حالی که بسیاری از پزشکان و اطبای اسلامی و غیراسلامی معتقد هستند که غذا نخوردن و ننوشیدن مایع بر خلاف باور‌های عمومی، برای بدن منفعت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها