ابلاغ دستورالعمل گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در استان سمنان

دستورالعمل گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در سال ۱۴۰۰ از سوی استاندار سمنان به کلیه دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شد.
کد خبر: ۴۵۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷ - 11April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، دستورالعمل گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت در سال ۱۴۰۰، از سوی «علیرضا آشناگر» استاندار سمنان و ریاست ستاد و دبیری سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، به کلیه فرماندهان یگان‌های نظامی و انتظامی، فرمانداران، مدیران دستگا‌های اجرایی، روسای دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی و شهرداران استان ابلاغ شد.

ابلاغیه گرامیداشت مناسبت‌های شاخص دفاع مقدس و مقاومت در سال ۱۴۰۰ با هدف حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت‌مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی و با راهبر‌های تبیین اقتدار و وحدت نیرو‌های مسلح، بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی در مقابله با تهدیدات، تبیین نقش هدایت و فرماندهی الهی ولی فقیه در حیات معنوی کشور و خلق حماسه‌ها و پیروزی‌ها، تبیین نقش حماسی و وحدت همه اقوام، مذاهب، زنان، روحانیت و سایر اقشار در مقابله با استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌الملل و ایادی منطقه‌ای آن‌ها، نهادینه‌سازی روحیه ایثار و مقاومت و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورایی و تاثیر آن در بیداری اسلامی و نهضت‌های مقاومت در سراسر جهان برنامه ریزی شده است.

در این ابلاغیه، سیاست‌های اجرایی به دستگاه‌های عضو ستاد به شرح زیر اعلام شد:

۱- تمامی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، تبلیغی و رسانه‌ای در راستای نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) و تقویت و تبیین شعار سال دفاع مقدس «ما مقتدریم» باشد.

۲- توجه به مناسبت‌های خاص دفاع مقدس و مقاومت مرتبط با هر یک از دستگاه‌های لشکری و کشوری علاوه بر برنامه‌های ملی اعلامی، مورد تاکید است.

۳- لزوم توجه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادره از سوی ستاد ملی و استانی مبارزه با ویروس کرونا در اجرای برنامه‌ها.

۴- برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و تخصصی به‌منظور معرفی اقتدار، توانمندی‌های دفاعی و سازندگی کشور.

۵- مشارکت با دستگاه‌های مختلف به منظور برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی.

۶- ترویج و انتقال مفاهیم ارزشی دفاع مقدس مبتنی بر وحدت، حماسه و اقتدار با تشکیل نشست‌های علمی و پژوهشی و همچنین انجام برنامه‌های متنوع و ایجاد فضای تبلیغی در مراکز آموزشی، علمی، پژوهشی، حوزوی و دانشگاه‌های استان سمنان.

۷- توجه ویژه به استفاده بهینه از فضای مجازی در نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت.

۸- بهره‌گیری از ظرفیت معنوی همزمانی هفته دفاع مقدس با اربعین شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع).

۹- پرداختن به سبک زندگی و رفتار شهدا و رزمندگان در اعتلای اقتدار ملی دوران دفاع مقدس با بهره‌گیری از ظرفیت و موقعیت‌های مناسب هنری، تبلیغی و رسانه‌ای.

۱۰- بیان درس‌ها و عبرت‌های دفاع مقدس با بازکاوی، عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس همچون عملیات «بیت‌المقدس» (آزادسازی خرمشهر)، «ثامن‌الائمه (ع)» (شکست حصر آبادان) و...

۱۱- گرامیداشت سایر عملیات‌های پرافتخار رزمندگان اسلام و شهدای عظیم‌الشأن به تناسب ایام در یکی از برنامه‌های مرتبط در جدول بند (ه) این دستورالعمل.

۱۲- هماهنگی و تعامل مشترک دستگاه‌های اجرایی در انجام برنامه‌های فرهنگی، هنری و تبلیغی در شهرستان‌ها و روستاها.

۱۳- بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب و مجازی متناسب با نوع فعالیت، برای تهیه، تولید و انعکاس برنامه‌ها در سطح استان سمنان.

۱۴- توجه ویژه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای به روز جهانی مقاومت (شهادت سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی) و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در هم‌افزایی و هم‌نوایی جبهه مقاومت.

۱۵- بهره‌گیری از برنامه‌های هنری (تئاتر، فیلم، موسیقی، عکس، نقاشی، خط و...) در بازشناسی عوامل پیروزی‌های دوران دفاع مقدس و امتداد آن در اقتدار جبهه مقاومت.

۱۶- برنامه‌ریزی محتوایی در گرامیداشت مناسبت‌های یادشده برای تمامی اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان.

۱۷- بهره‌گیری از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و خانواده معظم شهدا در برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای.

در همین راستا مقرر شد تا اواسط اردیبهشت سال جاری، کلیه دستگاه‌ها استان سمنان برنامه‌های خود را در قالب جدول مناسبت چهل‌گانه به دبیرخانه ستاد بزرگداشت ارسال کنند. همچنین ستاد‌های بزرگداشت شهرستان‌ها به ریاست فرماندران و ستاد استانی نیز به ریاست استاندار سمنان تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار