مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

افتتاح فاز دوم مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در خرداد سال‌ جاری

سردار یوسفعلی‌زاده از افتتاح ساختمان مقاومت اسلامی به‌عنوان فاز دوم مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی و پارکینک این مرکز در سوم خرداد سال‌ جاری مصادف با سالروز فتح خرمشهر خبر داد.
کد خبر: ۴۵۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵ - 12April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مراسم آغاز عملیات اجرایی محوطه‌سازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان، «محمدرضا کلایی» شهردار مشهد، «سیدکمال‌الدین میرجعفریان» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، «محمدحسین ودیعی» رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران شهری در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امیر سپهبد شهید «علی صیادشیرازی» و 18 هزار شهید استان خراسان رضوی اظهار داشت: به منظور احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی از ابتدا تا کنون توسط دستگاه‌هایی اجرایی استان حمایت‌های خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: طی دو سال اخیر حرکت‌های مؤثر و خداپسندانه‌ای از سوی شورای اسلامی و شهرداری مشهد و همچنین دستگاه‌های استانی انجام و کارسازی شده که اتمام پروژه نیازمند استمرار پشتیبانی‌های استانی است.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی، استاندارانی که در طول دوره به‌عنوان نمایندگان دولت در استان کارسازی کردند و همچنین فرماندهان نیروهای مسلح که از احداث این مرکز حمایت کردند، بیان داشت: با اقدامات صورت گرفته ان‌شاءالله همزمان با سوم خرداد سالروز فتح خهرمشهر، ساختمان مقاومت اسلامی به‌عنوان فاز دوم مرکز فرهنگی دفاع مقدس و پارکینگ این مرکز به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: محوطه‌سازی و جانمایی تجهیزات نظامی که برای بازدیدکنندگان از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان جذاب خواهد بود تا هفته دفاع مقدس به پایان خواهد رسید و امیدواریم شاهد برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس سال‌جاری در این مرکز باشیم.

وی در پایان گفت: امید است مسئولین استان احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان را به عنوان یک وظیفه انقلابی و یک تکلیف به جامانده از شهیدان دنبال کنند.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های قانونی

سیدکمال‌الدین میرجعفریان نیز در این مراسم ابراز داشت: پروژه احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان یک پروژه معنوی است.

وی افزود: این مرکز با انتقال مبانی دفاع مقدس و مفاهیم ایثار و شهادت می‌تواند در جهت تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش مهمی ایفا کند؛ بر همین اساس حمایت و پشتیبانی از احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان یک وظیفه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در پایان گفت: امید است شورای اسلامی و شهرداری مشهد از ظرفیت‌های قانونی برای تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان استفاده کرده و دستگاه‌های اجرایی استان نیز از تکمیل این پروژه معنوی حمایت کنند.

حفظ دستاوردهای دفاع مقدس، راهبرد جمهوری اسلامی

«محمدحسین ودیعی» رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد در سخنانی گفت: دوره پنجم شورای اسلامی شهر مشهد همواره بر گرامیداشت حماسه‌‌آفرینی‌های شهدا، ایثارگران و تجلیل از خانواده شهیدان تأکید داشته که تشکیل کمیسیون ایثارگران در دوره پنجم در راستای تحقق این مهم بوده است.

وی با بیان اینکه در دوره پنجم شورای اسلامی شهر مشهد اقدامات مؤثری به منظور ترویج فرهنگ دفاع مقدس صورت گرفته است، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر مشهد نگاه ویژه‌ای به احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان دارد.

ودیعی تأکید کرد: حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس و انتقال فرهنگ مقاومت به نسل‌های آینده یکی از راهبردهای اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود که مراکز فرهنگی دفاع مقدس این مهم را محقق خواهند کرد.

رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد در پایان گفت: شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان یک مجموعه مردمی بواسطه امکانات و منابعی که در اختیار دارد از احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به عنوان یک وظیفه دینی، اخلاقی و ملی حمایت و پشتیبانی می‌کند که امید است سایر دستگاه‌های استانی نیز حمایت از تکمیل این پروژه را در دستور کار خود قرار دهند.

در ابتدای این مراسم «خلیل‌الله کاظمی» ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری در راستای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس بیان داشت: بخش وسیعی از فضای 13.5 هکتار این مجموعه در هفت باغ در نظر گرفته شده که موزه دفاع مقدس یکی از این هفت باغ است و برپایه باورهای فرهنگ شهادت و ایثار طراحی خواهد شد.

وی بیان کرد: در فاز یک، شش هکتار از 13.5 هکتار اجرا می‌شود. مدت زمان پیشنهادی شش ماه است؛ اما تلاش می‌کنیم به هفته دفاع مقدس برسد.2.5 هکتار فضای پارکینگی با ظرفیت 650 جای پارک خواهیم داشت. سه هکتار فضای سبز و مابقی باغ راه‌های ایرانی با تاکید بر حفظ هویت پارک خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار