نائب رئیس کمیسیون داخلی مجلس:

اجرای اصلاحیه قانونی به انتخابات۱۴۰۰ می‌رسد

«آصفری» با اشاره به جلسه مشترک مجلس با شورای نگهبان گفت: با توجه به توافقات صورت‌گرفته، قانون مجدد به شورا فرستاده و ان‌شاءالله تایید و برای این دوره انتخابات، لازم‌الاجرا شود.
کد خبر: ۴۵۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳ - 13April 2021

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدحسن آصفری در مصاحبه با «رادیو گفت‌وگو» با اشاره به رفع ایرادات و ایراد گرفتن مجدد شورای نگهبان نسبت به اصلاحیه قانون انتخابات، اظهار داشت: برخی موارد، مغایر با سیاست‌های ابلاغی رهبری برشمرده شد و لذا روز گذشته جلسه‌ای با شورای نگهبان داشتیم و ایرادات مجمع تشخیص مصلحت که مورد توجه شورای نگهبان هم بود، رفع شد.

وی مسئله سن را از جمله این موارد دانست و افزود: مورد دوم ناظر بر رجل سیاسی بود که بخشی از این ماده مغایر سیاست‌های کلی بود و مورد دیگر این بود که نامزد‌های ریاست جمهوری باید سه ماه قبل از ثبت نام نامزدی خود را اعلام کنند که این مورد حذف شد.

آصفری اضافه کرد: با توجه به توافقات صورت گرفته، قانون مجدد به شورا فرستاده و ان شاالله تایید و برای این دوره انتخابات، لازم الاجرا شود.

وی افزود: با توجه به اینکه مجمع سیاست‌های کلی را در نظر دارد، ایراداتی گرفت که مجلس آن را رفع کرد.

آصفری با اشاره به طولانی شدن روند اصلاحیه قانون انتخابات، گفت: شخصیت‌های مختلفی روی این قانون نظر دارند و اعضای شورا و نمایندگان پیشنهادات بسیاری دادند، ولی قانون تصویب شده باز هم جای کار دارد.

وی افزود: بحث‌هایی نیز درباره هزینه نامزد‌ها داشتیم که در آینده باید اصلاح شود تا در آینده شاهد انتخابات سالم و خوبی در کشور باشیم.

آصفری در پایان ابراز امیدواری کرد انتخابات این دوره پر شور باشد و رئیس جمهور توانمندی با پشتوانه مردم انتخاب شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار