مروری کوتاه بر زندگی‌نامه شهید «علیرضا سعادت ورجوی»

«علیرضا سعادت ورجوی» اول شهریور سال ۱۳۴۹ در شهرستان مراغه چشم به جهان گشود و سرانجام پس از رشادت‌های فراوان، در تاریخ ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۷۰ به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۵۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰ - 18April 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، ۲۹ فروردین به دستور بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، به‌عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده است. در این روز علاوه بر برنامه‌های گوناگونی که در جهت تقدیر از دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد، از مقام والای شهدای ارتش نیز تجلیل می‌شود. در این راستا، به مروری زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان آذربایجان شرقی خواهیم پرداخت.

زندگی‌نامه شهید «علیرضا سعادت ورجوی»:

شهید «علیرضا سعادت ورجوی» در اول شهریور ۱۳۴۹ در شهرستان مراغه به دنیا آمد. وی تحصیلات ابتدایی را با موفقیت سپری کرد و به دلیل مشکلات مالی از ادامه تحصیل بازماند و به شغل آزاد روی آورد.

او فرزندی پرافتخار برای خانواده بود و همیشه اهالی خانواده را امر به معروف و نهی از منکر دعوت می‌کرد. علیرضا با فرا رسیدن موعد خدمت سربازی، راهی ارتش جمهوری اسلامی ایران شد و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، به عنوان تکاور به گردان ۴۴۴ تیپ ۵۵ توپخانه اصفهان در منطقه بانه کردستان انتقال یافت.

سرانجام وی در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۷۰ در همان منطقه به شهادت رسید و پیکر پاک این شهید گلگون کفن، در مزار شهدای گلشن شهرستان مراغه به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها