تشدید اختلافات میان شورشیان سوریه

در روزهای اخیر اختلافات میان گروه های مختلف شورشی سوریه به بیشترین میزان خود رسیده است که علت اصلی آن را باید وابستگی این گروه ها به کشورها و عناصر خارجی تحلیل نمود.
کد خبر: ۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱ - 13October 2013

تشدید اختلافات میان شورشیان سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "المنار"، در حالی که به دلیل ماهیت و وابستگی گروه های شورشی سوریه به عناصر و کشورهای خارجی بروز اختلافات و درگیری میان آنها قابل انتظار بود، در شدیدترین درگیری میان این گروه ها در روزهای اخیر در حومه حلب حدود 50 تن از نیروهای این گروه های کشته شدند.

در این درگیری ها که میان دو گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" و نیروهای "ارتش آزاد سوریه" در چند روز اخیر در حومه دمشق با هدف در اختیار گرفتن کنترل برخی مناطق روی داد، حدود 50 تن از نیروهای دو طرف کشته و تعداد دیگری نیز زخمی شدند.

گفتنی است در این درگیری ها تعداد بیشتری از نیروهای ارتش آزاد سوریه که مورد حمایت کشورهای غربی قرار دارد، کشته شدند و گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام که از گروه های نزدیک به القاعده در سوریه می باشد، توانست نیروهای ارتش آزاد را عقب براند و کنترل حومه دمشق را در اختیار گیرد.

شایان ذکر است با توجه به درگیری های اخیر میان این دو گروه از شورشیان، در حال حاضر حلب به عنوان دومین شهر بزرگ سوریه در اختیار نیروهای دولتی و نیروهای گروه شورشی دولت اسلامی عراق و شام قرار دارد.

در رابطه با علت وقوع چنین درگیری های شدید میان گروه های شورشی سوریه را باید در اختلافات ایدئولوژیک آنها و مهم تر از آن وابستگی این گروه ها به کشورها و عناصر مختلف خارجی تحلیل نمود؛ بدین نحو که گروه ارتش آزاد سوریه تحت حمایت ترکیه و کشورهای غربی قرار دارد و کمک های زیاد نظامی نیز از آنها دریافت می کند ولی گروه هایی مانند دولت اسلامی عراق و شام و همچنین گروه النصره تحت حمایت مالی و نظامی کشورهای مانند عربستان و گروه هایی مانند القاعده قرار دارند و به عنوان گروه های تندرو سلفی اهداف خاصی را در سوریه تعقیب می کنند که در تضاد با دیگر گروه های شورشی قرار دارد و می تواند تهدیداتی برای منافع غرب در منطقه در آینده نیز ایجاد نمایند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار