مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

نهایی شدن ۶۲۴ مدخل در دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی

سرهنگ «کریمی» گفت: تاکنون بیش از ۶۲۴ مدخل در دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی نهایی شده‌اند که با توجه به نقش گسترده استان در دفاع مقدس، انتظار داریم این تعداد بیشتر شود.
کد خبر: ۴۵۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳ - 13April 2021

۶۲۴ مدخل در دانشنامه استانی دفاع مقدس نهایی شده است

به گزارش دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، عصر امروز (سه‌شنبه) در نشست دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تهیه یک مجموعه جامع، کامل، علمی و مستند از دفاع مقدس، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی برای تهیه این مجموعه، به‌طور جدی اقدام کرده است.

وی افزود: دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی، پنج حوزه شهدا و اشخاص، فرهنگی، اجتماعی، جغرافیا و نظامی را بررسی می‌کند که مهم‌ترین کار آن بحث جمع‌آوری اسناد و مدارک است و در مرحله بعدی نیز مقاله‌نویسی و سایر اقدامات در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان با ۶ کمیته تخصصی از سال گذشته آغاز به کار کرده است که عملکرد استانی در دفاع مقدس در همه حوزه‌ها و اقشار بررسی می‌شود و امروز بر خود وظیفه می‌دانیم که با توجه به نقش مهم جامعه روحانیت در دفاع مقدس، از تمام ظرفیت‌ها برای پرداختن کامل به این موضوع مهم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۶۲۴ مدخل در دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی نهایی شده‌اند که با توجه به نقش گسترده استان در دفاع مقدس، انتظار داریم این تعداد بیشتر شود.

کریمی بیان کرد: سعی داریم در حوزه روحانیت و طلاب، علاوه بر پرداختن به نقش مهم این قشر در دفاع مقدس، به محل‌های اعزام که روحانیون متولی آن بودند و در استان مرکزی هم کم نیستند، بپردازیم و البته فعالیت‌های دیگری نیز در دستور کار خواهیم داشت و در خصوص پرداختن به مکان‌های اعزام، آموزش و بمباران‌شده در دفاع مقدس نیز اقدام بسیار خوبی به برکت کنگره شهدای استان انجام شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به این‌که تاکنون بیش از ۳۶ المان مربوط به دفاع مقدس در سطح استان مرکزی نصب شده است، خاطرنشان کرد: المان‌ها در ۱۴ نقطه بمباران، ۴ نقطه آموزشی، ۱۰ محل اعزام، ۷ محل ترور توسط منافقین و ۱ محل ستاد پشتیبانی جبهه در مناطق مختلف استان نصب شده است که در صورت حمایت دستگاه‌ها و مسئولان، می‌توان ساخت المان برای سایر نقاط مهم دیگر استان همچون محل نگه‌داری اسرای جنگ، نقاهتگاه‌های مجروحین، ستاد پشتیبانی، مکان‌های اردویی، محل‌های نگه‌داری گروگان‌های آمریکایی، محل حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در زمان ریاست جمهوری و نیز مساجد آخوند و آقا ضیاء به‌عنوان محل آغاز کمیته انقلاب اسلامی و فعالیت‌های انقلابی هم در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار