برکت ماه رمضان برای خلاصی گردان تخریب لشکر ۱۰ از آوارگی

یکی از رزمندگان دفاع مقدس خاطره تاسیس حسینیه گردان تخریب لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) در اولین روز از ماه رمضان سال ۶۴ را روایت کرد.
کد خبر: ۴۵۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۲ - 16April 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حال و هوای حاکم بر ایام سال، بر جبهه‌های دفاع مقدس نیز سایه می‌افکند. دو ماه محرم و رمضان که در بین مسلمانان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است در جبهه‌ها ویژه‌تر بود. معنویت ماه رمضان باعث می‌شد تا رزمندگانی که با نیت خدایی پای در جبهه‌های نبرد گذاشته بودند فرصتی برای تقرب بیشتر به پروردگار پیدا کنند.

هرچند که در بسیاری مواقع به دلیل شرایط خاص رفت و آمد در مناطق عملیاتی امکان گرفتن روزه وجود نداشت، اما همگان سعی داشتند تا هرچه بیشتر از برکات و فیوضات این ماه با برگزاری برنامه‌های دیگر و شب زنده‌داری‌ها بهره‌مند شوند.

در ادامه خاطره جعفر طهماسبی یکی از رزمندگان لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) را از ماه رمضان می‌خوانید.

«تصویر پیش رو مربوط به سر پا کردن حسینیه مقر صابرین تخریب در رمضان سال ۱۳۶۴ با تلاش سردار شهید حاج قاسم اصغری است. حاج قاسم با زیرپیراهن آبی در تصویر مشخص است.

ماجرای برپایی حسینیه در اولین روز رمضان در جبهه

اولین سالی بود که گردان تخریب لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) یک مقر ثابت پیدا کرده بود و از آوارگی در آمده بود.

نام مقر را شهید نوریان الصابرین گذاشته بودیم، واقعا هم ما جزو صابرین بودیم، آخر همه گردان‌ها و واحد‌های لشکر در دوکوهه و اطراف سد دز مستقر بودند و فقط ما در بیابان بی آب و علف و پر از مار و عقرب و رتیل در آن گرمای ۵۰ درجه بعد از پل کرخه جا و مکان داشتیم. ماه رمضان سال ۱۳۶۴ آخرین ماه رمضانی بود که شهید نوریان بین ما بود.

با تلاش شهید حاج قاسم اصغری و بقیه بچه‌ها حسینیه مقر هم سر پا شد.»

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار