مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح‌الله خبر داد؛

فعالیت ۲۴ گروه جهادی طلاب در طرح «شهید سلیمانی» استان مرکزی

حجت‌الاسلام «رجبی» با بیان این‌که بیش از ۳۴ گروه جهادی در قالب طرح «شهید سلیمانی» در بسیج طلاب استان مرکزی سازماندهی شده‌اند، گفت: طلاب بسیجی با تأسی از سیره شهدا و فرهنگ دفاع مقدس، در ابعاد مختلف در کنار مردم هستند و با همه توان به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۴۵۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹ - 14April 2021

فعالیت ۲۴ گروه جهادی طلاب در طرح «شهید سلیمانی» استان مرکزیبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، حجت‌الاسلام «ابوالفضل رجبی» مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز (چهاشنبه) در تشریح برنامه‌های این سازمان در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا، قرارگاه عملیاتی «شهید سلیمانی» برای مبارزه همه‌جانبه و کاهش آسیب‌های این بیماری، به‌همت طلاب بسیجی تشکیل شد که خوشبختانه در طی این یک‌سال، اقدامات این قرارگاه بسیار چشمگیر بوده است و توانسته برکات فراوانی داشته باشد.

وی با بیان این‌که بیش از ۳۴ گروه جهادی در قالب طرح «شهید سلیمانی» در بسیج طلاب استان مرکزی سازماندهی شده‌اند، افزود: طلاب بسیجی با تأسی از سیره شهدا و فرهنگ دفاع مقدس در شرایطی که مشکلات به واسطه بیماری برای مردم به وجود آمده است، در ابعاد مختلف در کنار مردم هستند و با همه توان به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام «رجبی» با اشاره به فعالیت‌های بسیج طلاب استان مرکزی در راستای مقابله با کرونا، تصریح کرد: در این راستا بیش از ۱۵ محور فعالیتی در نظر گرفته شده است که طلاب بسیجی با حضور در هرکدام از این محورها، فعالیت‌های اثرگذاری انجام می‌دهند. 

وی ادامه داد: ضدعفونی و گندزدایی از معابر و اماکن، راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و دستکش بهداشتی، رزمایش‌های کمک مومنانه، تهیه غذای گرم، کمک‌های نقدی و غیرنقدی به کارگران و افراد آسیب‌دیده، همراهی با بیماران، کمک به کادر درمان، انجام غسل و کفن فوت‌شدگان کرونایی، حضور در مناطق محروم برای خدمت‌رسانی، فعالیت‌های تبلیغی و تبیینی، راه‌اندازی هیئت‌های مجازی و محافل بصیرتی در فضای مجازی و سایر فعالیت‌های دیگر، محورهای مهم فعالیت‌های بسیج طلاب در راستای مقابله همه‌جانبه با بیماری کروناست.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح‌الله بیان کرد: مهم‌ترین هدف ورود طلاب بسیجی در قرارگاه «شهید سلیمانی» امیدآفرینی و تقویت امید در جامعه است و طلاب بسیجی بار دیگر نشان دادند که همواره در کنار مردم آماده خدمت‌رسانی و مجاهدت هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین کاری که طلاب بسیجی در ایام کرونا انجام دادند، تغسیل اموات کرونایی بود، افزود: طلاب با این اقدام خود، علاوه‌بر اینکه نگرانی‌ها را برطرف کردند، مرهمی بر زخم بازماندگان و خانواده‌های اموات کرونایی شدند و البته موجب شد تا برخی از کشورهای مسلمان دیگر نیز از این اقدام الگوبرداری کنند.

حجت‌الاسلام «رجبی» افزود: در سطح استان مرکزی بیش از ۶۵ طلبه بسیجی خواهر و برادر کار تغسیل اموات کرونایی را انجام می‌دهند که با اقدامات خود، جلوه‌ای از ایثار و ازخودگذشتگی را به نمایش می‌گذارند.

وی با تأکید بر ادامه فعالیت‌های طلاب استان مرکزی در راستای مبارزه با کرونا، گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و شرایط قرمز شدن استان مرکزی، فعالیت‌های بسیج طلاب در قالب قرارگاه «شهید سلیمانی» با قوت ادامه خواهد داشت.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح‌الله خاطرنشان کرد: رزمایش کمک مومنانه و توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی به جامعه هدف، فعالیت‌های تبیینی و تبلیغی، برگزاری مسابقات قرآن و معارف قرآنی به شکل مجازی، اجرای طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی و راه‌اندازی ایستگاه‌های پاسخ به مسائل شرعی و احکام با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضای باز، از جمله برنامه‌های بسیج طلاب در ایام ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار