سخنگوی ارتش:

رژه روز ارتش به‌صورت «محمول» برگزار می‌شود/ نمایش قدرت پهپادی ارتش در رژه ۲۹ فروردین

امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی گفت: با توجه به شرایط کرونایی، رژه ۲۹ فروردین صرفاً به‌صورت محمول و خودرویی و با ارائه گوشه‌هایی از قدرت پهپادی ارتش در پادگان‌های آجا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۵۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰ - 16April 2021

رژه روز ارتش به‌صورت محمول و خودرویی برگزار می‌شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «شاهین تقی‌خانی» معاون فرهنگی و روابط عمومی و سخنگوی ارتش درخصوص برنامه‌های گرامیداشت روز ارتش اظهار داشت: با توجه به ضرورت اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و تصمیم قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) ارتش، در روز ۲۹ فروردین، رژه پیاده برگزار نخواهد شد و گوشه‌هایی از قدرت پهپادی ارتش و دستاورد‌های تجهیزاتی بومی و ایرانی و پدافند زیستی و بخشی از کمک‌های مؤمنانه در قالب یگان‌های محمول و خودرویی و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در پادگان‌های ارتش واقع در تهران و مراکز استان‌ها رژه خواهند رفت.

وی خاطرنشان کرد: ۲۹ فروردین به امر حضرت امام خمینی (ره)، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران تعیین شده و بر اساس همان فرمان، همه‌ساله ارتش در رژه باشکوه در تهران و شهر‌های کشور ضمن ارائه گوشه‌هایی از آمادگی خود، تجدید عهد در وفاداری به آرمان‌های انقلاب و فداکاری برای ملت داشته است، در سال جاری نیز ضمن اجرای فرمان تاریخی بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر برپایی رژه، تغییراتی به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر کشور در شکل و مکان رژه اتخاذ شده تا ضمن اجرای امر امام خمینی (ره)، با اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، گوشه‌هایی ازاقدامات خدمت‌رسانی به مردم عزیز در مقابله با کرونا نیز ارائه شود.

سخنگوی ارتش عنوان کرد: رژه ارتش با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت»، حاوی پیام ارتش در پاسخ قاطع به هر نوع تحریم، تهدید و اقدام شوم دشمنان و همچنین امیدبخشی به ملت شریفمان در حرکت جدی‌تر در مسیر تولید و خوداتکایی برای صیانت از استقلال و تمامیت ارضی خواهد بود.

امیر تقی‌خانی با بیان اینکه برنامه‌های گرامیداشت روز ارتش از سالروز شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی آغاز شده و تا سالروز شهادت شهید قرنی ادامه خواهد داشت، افزود: به‌منظور تبیین جایگاه و نقش ارزنده و عالی‌قدر شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین استحضار مردم شریفمان از نقش‌آفرینی ارتش در برهه‌ها و صحنه‌های مختلف، برنامه‌های رسانه‌ای از جمله مستند‌های تلویزیونی و رادیویی، نماهنگ، موشن‌گرافی و... تولید و از سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی آغاز شده است و در قالب‌های مذکور تا سالروز شهادت شهید سپهبد قرنی از رسانه ملی پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش گفت: با تعامل و همکاری خوب اهالی رسانه در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی، محتوا‌های متنوع و تأثیرگذار هم در قالب یادداشت، گزارش و گفت‌وگو تولید و منتشر شده و این موضوع ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی نیز در بستر فضای مجازی برای کارکنان و خانواده‌های آن‌ها از طریق کانال‌ها و صفحات منسوب به ارتش جمهوری اسلامی ایران در شبکه‌های اجتماعی برگزار خواهد شد.

سخنگوی ارتش گفت: با همکاری استانداران، سپاه‌های استانی و بسیج مردمی، شهرداری‌های و به‌ویژه شهرداری تهران، برنامه‌ها و اقداماتی برای بزرگداشت روز ارتش و در جهت تقویت اقتدار ملی پیش‌بینی شده است و علاوه بر این از ظرفیت فضای مجازی نیز به‌منظور ارائه هرچه بهتر توانمندی‌های دفاعی، علمی، تحقیقاتی، فرهنگی و ورزشی ارتش استفاده خواهد شد.

امیر تقی‌خانی از پیام‌های محبت‌آمیز مردم، فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری در ارسال پیام‌های تبریک سالروز شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی و روز ارتش تقدیر و خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن سالروز نبرد نابرابر و ناجوانمردانه آمریکای جنایتکار با ناوشکن‌های سهند، سبلان و ناو جوشن در ۲۹ فروردین ۱۳۶۷، یاد و خاطره دریادلان شهید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین یاد شهید سپهبد قرنی در سوم اردیبهشت، سالروز شهادت مظلومانه آن شهید عزیز نیز گرامی داشته می‌شود.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار