ناتوانی سعودی‌ها در مقابله با موشک‌های یمن/ ریاض دست به دامن یونان شد

بنا به گفته یک منبع نظامی، عربستان و یونان در آستانه امضای توافقی نظامی برای حفاظت از تأسیسات نفتی سعودی هستند.
کد خبر: ۴۵۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰ - 17April 2021

ناتوانی سعودی‌ها در مقابله با موشک‌های یمن/ ریاض دست به دامن یونان شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در واکنش به حملات ائتلاف سعودی، هفته گذشته تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی را با چندین موشک و پهپاد هدف گرفت؛ اقدامی که پیش‌تر نیز آن را انجام داده بود.

در همین زمینه یک منبع نظامی سعودی به وبگاه «ویکلیکس السعودیه» گفت: ریاض و یونان در آستانه امضای یک توافق نظامی برای حمایت از تأسیسات نفتی سعودی از این دست حملات هستند.

وی افزود: یک هیأت نظامی از یونان به منظور نهایی کردن این توافق هفته جاری وارد ریاض خواهد شد.

این منبع نظامی تصریح کرد: توافق مذکور شامل استقرار سامانه پاتریوت در داخل تأسیسات نفتی عربستان سعودی و استقرار نیرو‌های یونانی در این تأسیسات است.

منبع مذکور گفت: انتظارمی‌رود که یونان از تجهیزات نظامی آمریکایی در عربستان سعودی کمک بگیرد.

عملیات موفق نیرو‌های مسلح یمن در عمق خاک سعودی علاوه بر ریزش سهام آرامکو، موجب شد که واشنگتن به اتباع خود درباره سفر به عربستان هشدار دهد.

بر اساس تحلیل وبگاه «الخبر الیمنی»، برای عربستان سعودی، آرامکو بزرگترین منبع درآمد ملی و ستون فقرات اقتصاد کشور است. به اعتقاد کارشناسان روسی، هدف قرار گرفتن تاسیسات این شرکت به معنای محدود کردن توانمندی‌های ریاض برای تامین عملیات‌های آن در ریاض و خرید مواضع بین‌المللی به منظور عدم اعمال فشار بر سعودی‌ها برای عقب‌نشینی فوری از جنگ یمن است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار