فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان:

ارتش با وجود نیروهای انقلابی در اوج اقتدار و بالندگی قرار دارد

امیر رحمت‌پور گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با وجود نیروهای متدین و انقلابی و بهره‌گیری از تجهیزات روز در اوج اقتدار و بالندگی قرار دارد و بزرگترین افتخار ارتشیان تلاش برای نظام مقدس اسلامی و دفاع از تمامیت ارضی ایران اسلامی است.
کد خبر: ۴۵۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳ - 18April 2021

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، امیر «حمیدرضا رحمت‌پور» امروز در مراسم برگزاری رژه موتوری روز ارتش در پادگان لشکر ۲۸ پیاده کردستان، با بیان اینکه در تمام نقاط کشور ایثار و فداکاری ارتشیان پرآوازه است و این سرافرازی برای آیندگان می‌ماند، اظهار داشت:‌ رشادت‌های نیروی‌ زمینی، دریایی و هوایی در طول تاریخ انقلاب اسلامی بزرگترین افتخار برای ارتشیان است. ارتش جمهوری اسلامی با وجود نیروهای متدین و انقلابی و بهره‌گیری از تجهیزات روز در اوج اقتدار و بالندگی قرار دارد و بزرگترین افتخار ارتشیان تلاش برای نظام مقدس اسلامی و دفاع از تمامیت ارضی ایران اسلامی است.

امیر رحمت‌پور با عنوان اینکه به عنوان یک سرباز به همه جانفشانی‌های ارتشی‌ها افتخار می‌کنم، افزود: وفاداری ارتش به انقلاب و دفاع از آرمان‌های نظام از برگ‌های زرین و پرافتخار ارتش ایران است. هر ساله همزمان با چنین روزی شاهد برگزاری مراسم پرصلابت و افتخار سان و رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور بودیم اما متاسفانه طی دو سال اخیر به خاطر شیوع کرونا بخش زیادی از برنامه‌های دهه ارتش با هدف جلوگیری از شیوع این ویروس به شیوه‌های دیگری برگزار می‌شود که نمونه آن برگزاری مراسم رژه موتوری در پادگان ارتش است.

به گفته وی، نام‌گذاری 29 فروردین به عنوان روز ارتش در حقیقت یادگار ارزشمندی از امام خمینی(ره) است و طی چند سال اخیر روز ارتش، از سالروز شهادت صیاد شیرزای تا سالروز شهادت شهید محمدولی قرنی به عنوان دهه بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی نام‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: ارتش، صیاد شیرازی، ولایت‌مداری؛ ارتش حصار امن ملت؛ ارتش بصیرت انقلابی، دشمن‌ستیزی؛ ارتش، مردم‌یاری؛ ارتش، خودباوری و خودکفایی؛ ارتش، کرامت سربازی؛ ارتش، معنویت‌محوری؛ ارتش، تقویت بسیجی؛ ارتش، بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی؛ ارتش، کرامیداشت خانواده؛ ارتش، تقویت جبهه مقاومت؛ ارتش، ایثار، شهادت و نشان فداکاری؛ ارتش، سپاه، همدلی و اتحاد همدلی و ارتش، شهید قرنی، تثبیت انقلاب عناوین روزهای دهه ارتش در سال جاری است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده ارتش استان کردستان گفت: برخی از این عناوین همچون مردم‌یاری ارتش برای جامعه عیان شده است، ارتش در کنار رسالت ذاتی که دفاع از کیان و تمامیت ارضی کشور است در هر زمانی که نیاز به مردم یاری بوده در میدان حضوری چشمگیر داشته و به حقیقت ارتش حصار امن ملت است.

وی افزود: ارتش در زلزله سرپل ذهاب و سیل‌هایی که در کشور اتفاق افتاد عمق ملت دوستی خود را نشان داد و جز نخستین نیروهایی بود که برای کمک به مردم زلزله‌زده مریوان اعلام آمادگی کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده ارتش استان کردستان در ادامه به برخی اقدامات ارتش در راستای مقابله با شیوع کرونا گریزی زد و گفت: بهره‌گیری از نیروها و یگان‌های تخصصی در زمینه ضدعفونی خیابان‌ها و معابر، خدمت‌رسانی به بیماران و استقرار یگان جنگ نوین ارتش در مرز باشماق برای ضدعفونی ترانزیت‌ها و...اقدامات زیادی انجام داده است.

وی با بیان اینکه در حالی که خانواده ها نگران بودند که کرونا در پادگان‌ها بیشتر شیوع پیدا می‌کند کمترین آمار مبتلایان به کرونا را در لشکر 28 پیاده استان کردستان داشتیم، گفت:‌ آمار مبتلایان به کرونا در پادگان‌ها بسیار کم بوده و این مهم در سایه نظم و ترتیبی است که همواره در این مجموعه برقرار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها