بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت سالروز ارتش؛

نیرو‌های جان بر کف ارتش با تمام توان در میدان خدمت هستند

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان به‌مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۵۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ - 18April 2021

ارتش جمهوری اسلامی ایران  در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی،  نقش خود را در  حفظ و تقویت دستاوردهای انقلاب بخوبی ایفا نموده است.به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان که تاب تحمل رشد و بالندگی این انقلاب مردمی و نوپا را نداشتند، نقشه شوم انحلال ارتش را سر دادند، اما درایت و دور اندیشی حضرت امام خمینی (ره) و فرمان ایشان مبنی‌بر حفظ و تقویت ارتش، توطئه‌های دشمنان و دست نشانده‌های داخلی آنان، مبنی‌بر انحلال ارتش نقش بر آب کرد.

نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی نشان از بصیرت الهی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و هوشیاری ایشان در برابر شیطنت عناصر دشمن در اعلام انحلال ارتش در روز‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی دارد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از چهار دهه از عمر پر برکت انقلاب اسلامی، نقش ارزشمند خود را در حفظ و تقویت دستاورد‌های عظیم انقلاب اسلامی به‌خوبی ایفا نموده است. در دوران دفاع مقدس نیرو‌های ارتشی جزو اولین گروه‌هایی بودند که برای مقابله با دشمن متجاوز به میدان جهاد شتافتند و در طی هشت سال دفاع مقدس همراه و همدوش سایر برادران رزمنده خود، نقش مهمی در پیروزی‌های به‌دست آمده داشتند. بعد از جنگ تحمیلی نیز نیرو‌های مخلص ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع همه‌جانبه از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی دریغ نکردند و هر زمانی که نیاز بوده است، با تمام توان در میدان خدمت بوده و هستند.

لشکر ۸۴ خرم‌آباد بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و توطئه ضد انقلاب، جهت تثبیت و استقرار نظام نوپای جمهوری اسلامی، نقش قابل توجهی را بر عهده داشته است. یگان‌های تابع لشکر ۸۴ در دوران دفاع مقدس، با حضور در مناطق عملیاتی، برای انهدام و بیرون راندن قوای متجاوز به بهترین نحو ایفای نقش نموده‌اند.

این لشکر در پایان جنگ تحمیلی برای جلوگیری از نفوذ منافقین و دیگر عناصر ضد انقلاب به مدت ۱۵ سال نیز ماموریت‌های مراقبتی مرزی را بر عهده داشته است. لشکر ۸۴ تقدیم حدود ۲ هزار و ۸۲ شهید و ۳ هزار و ۷۲۴ جانباز دارای کارت را در کارنامه خود دارد.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ضمن گرامی‌داشت و تبریک روز ارتش و نیروی زمینی، به تمامی برادران ارتشی، یاد و نام شهیدان گلگون‌کفن ارتش جمهوری اسلامی به‌ویژه شهید امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی» و شهدای لشکر ۸۴ را گرامی داشته و برای نیرو‌های سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران، موفقیت و سرافرازی را تحت زعامت مقام معظم رهبری، فرمانده معزز کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، از درگاه خداوند متعال مسئلت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها