پایگاه هوایی البلد در شمال عراق هدف قرار گرفت/ ۲ نفر زخمی شدند

رسانه ها از حمله راکتی به پایگاه هوایی البلد در عراق که نظامیان تررویست آمریکایی نیز در آن حضور دارند با ۲ زخمی خبر می دهند.
کد خبر: ۴۵۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱ - 18April 2021

پایگاه هوایی البلد در شمال عراق هدف قرار گرفت/ ۲ نفر زخمی شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌ها از هدف قرار گرفتن پایگاه هوایی البلد در شمال عراق خبر می‎دهند.

رسانه‌های عراقی در این خصوص اعلام کردند که پس از این حادثه صدای آژیرهای خطر از بخش آمریکایی پایگاه نظامی البلد شنیده شد. دست کم پنج انفجار در مجاورت این پایگاه هوایی به گوش رسیده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره هم اکنون با انتشار خبری فوری از اصابت سه فروند راکت به داخل پایگاه و دو فروند به اطراف آن خبر داد.

شبکه خبری الاعلام المقاوم نیز در این باره اعلام کرد: سرتیپ «ضیاء محسن سعد» فرمانده پایگاه هوایی البلد در استان صلاح الدین عراق تأیید کرد بر اثر اصابت دو فروند راکت کاتیوشا به این پایگاه دو نفر زخمی شدند.

پایگاه نظامی البلد در ۴۰ مایلی شمال عراق در زمان جنگ آمریکا در این کشور، دومین پایگاه بزرگ نظامی آمریکا در عراق بشمار می‌رفت، اما این پایگاه اندکی پس از خروج نظامیان آمریکا، در سال ۲۰۱۱ به ارتش عراق تحویل داده شد.

در ماه ژانویه ۲۰۲۰ و پس از حمله هوایی نیروهای آمریکا به فرودگاه بغداد که به شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و چندین تن از اعضای برجسته حشد شعبی انجامید، قانونگذاران در پارلمان عراق خواستار خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک عراق شدند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار