نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

ارائه تسهیلات مالی، استخدامی، اداری و خدماتی در طرح مدافعین سلامت به پزشکان و پرستاران

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به طرح مدافعین سلامت گفت: در قالب این طرح قرار است خدمات مالی، اداری، استخدامی و خدماتی به جامعه بهداشت و درمان کشور که در صف اول مقابله با کرونا بودند ارائه شود.
کد خبر: ۴۵۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲ - 20April 2021

ارائه تسهیلات مالی، استخدامی، اداری و خدماتی در طرح مدافعین سلامت به پزشکان و پرستارانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه ۳۱ فروردین) در نشست رونمایی از طرح مدافعین سلامت اظهار داشت: متأسفانه توجه لازم به نیرو‌های بهداشت و درمان کشور که درگیر مقابله با ویروس کووید ۱۹ در طول ۱۴-۱۵ ماه گذشته بودند نشده است. در حالی که بایستی شان و شخصیت این عزیزان حفظ شود؛ ممکن است که جبران زحمات این افراد به ظاهر مالی صورت گیرد، اما در حقیقت به دنبال تقدیر از ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های این افراد در طرح مدافعین سلامت هستیم.

وی گفت: مجلس و دولت در قالب طرح مدافعین سلامت بنای حمایت ویژه از کادر بهداشت و درمان که جان خود را به خطر انداخته‌اند هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جامعه ایثارگری و جامعه مدافعان سلامت و برخی سازمان‌ها قرار است در قالب طرح مدافعین سلامت از کادر بهداشت و درمان کشور که در صف اول مقابله با کرونا بودند حمایت ویژه کنند.

وی در باره جزئیات طرح مدافعین سلامت اظهار داشت: ارائه مسکن و تسهیلات خانه، واگذاری زمین و واگذاری خانه به شرط تملیک، کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی و تسهیلات آماده سازی زمین برای ساخت و ساز بخشی از خدمات دیده شده در طرح مدافعین سلامت است، ضمن این که در این طرح وظایفی برعهده وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و ایثارگران گذاشته شده است.

قاضی زاده هاشمی افزود: ارائه تسهیلات اداری و استخدامی بخش دیگری از خدمات در نظر گرفته شده در طرح مدافعین سلامت است. ضمن این که بایستی ۱۰ درصد از استخدام‌ها به ویژه استخدام در وزارت بهداشت مربوط به مدافعین سلامت و افرادی که داوطلبانه و غیرداوطلبانه در صف مبارزه با کرونا بوده‌اند در نظر گرفته شود. به همین دلیل این افراد بایستی در قالب این طرح به صورت پیمانی استخدام شوند. همچنین سهمیه‌ای هم به این قشر زحمتکش برای عضویت در هیأت علمی دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تسهیلات خرید خودرو و خدمات بهداشتی و درمانی و بهزیستی برای مدافعین سلامت هم از دیگر اقداماتی است که در طرح مدافعین سلامت وجود دارد که یا برای مدافعین سلامت استفاده خواهد شد یا برای خانواده درجه یک آنها.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار