رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال ‌شرق نزاجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تقویت ارتباطات مردمی ارتش یک ضرورت است

حجت‌الاسلام «سلیمانی» گفت: یکی از چشم‌اندازهای طرح جامع مصباح، تقویت ارتباطات مردمی ارتش است تا مردم بیش از پیش با مجاهدت‌ها و جان‌فشانی‌های ارتش آشنا شوند.
کد خبر: ۴۵۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ - 21April 2021

حجت‌الاسلام «حسین سلیمانی» رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌‎شرق نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، ضمن تشریح طرح‌های فرهنگی «مصباح» اظهار داشت: تقویت باورهای دینی و بصیرت انقلابی کارکنان پایور و وظیفه در مقیاس جزء منجر به ارتقای توان رزمی ارتش در مقیاس کلی آن خواهد شد. استدلال درستی نیست اگر این موضوع را از یکدیگر تفکیک کنیم و تنها قائل به پیشرفت ارتش در یک بُعد باشیم چراکه این دو موضوع به منزله دو بال برای یک پیکر است و یک نیروی نظامی تنها در شرایطی می‌تواند برای دشمن خود خطرآفرین باشد که دستان او مسلح به ابزارهای جنگی و روح و قلب او مسلح به ایمان و اعتقاد باشد.

وی افزود: در سلسله طرح‌های مصباح که به همت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با کسب تأییدات رهبر معظم انقلاب به مرحله اجرا رسیده است، همه ملاحظات و جوانب اعم از سلیقه مخاطب و نیازهای سازمانی به گونه‌ای در نظر گرفته شده که اهداف فرهنگی ما در سطوح مختلف کارکنان پایور، وظیفه و خانواده‌های محترم آن‌ها محقق شود.

تقویت ارتباطات مردمی ارتش یک ضرورت است/ صیادشیرازی؛ پرچم‌دار وحدت نیروهای مسلح بود

سلیمانی گفت: ذکر این نکته ضروری است که تا قبل از این هم برنامه‌های متعدد فرهنگی، بصیرتی و عقیدتی در ارتش اجرا و با استقبال بسیار گسترده کارکنان مواجه می‌شد اما طرح جامع مصباح به عنوان یک برنامه سازمان دهنده و همگراکننده باعث شد تا برآورد دقیقی از شرایط داشته باشیم و چشم‌انداز روشنی برای آینده ترسیم شود.

صیادشیرازی؛ پرچم‌دار وحدت نیروهای مسلح

هماهنگ کننده‌ عقیدتی سیاسی‌های ارتش در خراسان به تشریح سرفصل‌های دیگر طرح جامع مصباح پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از چشم‌اندازهای طرح فرهنگی مصباح، تقویت رابطه و همدلی ارتش با سایر نیروهای مسلح است. در تاریخ دفاع مقدس به دفعات مشاهده می‌شود که در هر عملیات که رزمندگان اسلام در نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج مردمی با یکدیگر همکاری بیشتری داشته‌اند، فتح و ظفر درخشان‌تری شامل حال رزمندگان ما بوده زیرا «یَدُ اللهَ مَعَ الجَماعَه» و نصرت خداوند همواره یاریگر اتحاد جبهه حق است.

وی ادامه داد: ارتش افتخار دارد که رهرو مکتب شهید صیاد شیرازی است؛ شهید بزرگواری که پرچم‌دار وحدت نیروهای مسلح بود و در طول عمر با برکت خود از هیچ کوششی برای ایجاد هم‌افزایی میان ارتش و نهادهای نظامی دیگر دریغ نکرد.

سلیمانی با انتقاد از کم توجهی برنامه‌های فرهنگی در سطح جامعه به نهج‌البلاغه و معارف آن تصریح کرد: نهج‌البلاغه انعکاس ‌دهنده حکمت مولای متقیان حضرت علی (ع) و یک سند راهبردی است که علیرغم شأن و منزلت مضاعف آن، متأسفانه در بسیاری از برنامه‌های فرهنگی به آن کم توجهی می‌شود. سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یکی از طرح‌های مصباح را به ترویج و اشاعه آموزه‌های نهج البلاغه اختصاص داده و به این تألیف گران‌قدر توجه ویژه داشته که از جمله آن می‌توان به بیان فرازهایی از این کتاب نورانی توسط ائمه جماعات و برگزاری مسابقات مختلف مفاهیم نهج‌البلاغه در بین کارکنان و خانواده‌ها در فضای مجازی و حقیقی اشاره کرد.

وی تأکید کرد: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و تقویت هیئات مذهبی از جمله رویکردهای دیگر برنامه‌های طرح فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش است. مسابقات کتاب‌خوانی متعدد از تألیفات مربوط به سیره و وصیت‌نامه‌های شهدا و سازماندهی هیئات مذهبی قرارگاه ارتش در این منطقه باعث شده تا در حال حاضر دو هیئت به صورت متمرکز و هدفمند به تعظیم شعائر حسینی و برپایی مراسمات مذهبی در ایام شهادت و ولادت بپردازند.

رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال‎شرق نزاجا گفت: یکی از ویژگی‌های منحصر به ‌فرد طرح‌های مصباح، ایجاد یک رابطه متقابل در هم‌افزایی معرفتی است به گونه‌ای که تقویت بصیرت انقلابی در بدنه ارتش با ارتقای دانش و توان تبلیغی روحانیون عقیدتی سیاسی همراه می‌شود و در واقع این برنامه فرهنگی، رویکردی دو سویه دارد. در حال حاضر بیش از 70 روحانی وظیفه در یگان‌های منطقه شمال‎شرق به انجام مسئولیت‌های تبلیغی و فرهنگی خود مشغول هستند ولذا تقویت توان تبلیغی روحانیون می‌تواند ظرفیت فرهنگی ما را تا حد زیادی تقویت کند.

وی ابراز داشت: «سبک زندگی اسلامی» یکی دیگر از مؤلفه‌های طرح جامع مصباح است که مورد توجه قرار گرفته و گرچه بحمدلله خانواده بزرگ ارتش از سلامت کامل عقیدتی و فرهنگی برخوردار هستند اما بازهم این نیاز وجود دارد که در مواجه با بحران‌های فرهنگی و هجمه رسانه‌ای دشمن، برنامه‌های بصیرتی برگزار و زمینه آسیب‌پذیری افسران و خانواده‌های آنان از بین برود.

تقویت ارتباطات مردمی ارتش یک ضرورت است

سلیمانی با تأکید بر ضرورت تقویت ارتباطات مردمی ارتش ابراز داشت: ارتش برخلاف برادران پاسدار و نیروی زحمتکش و مجاهد انتظامی به خاطر ماهیت عملکردی خود ارتباط کمتری با بدنه جامعه برقرار می‌کند زیرا حفاظت از مرزهای ایران اسلامی و دفاع از کیان نظام شرایطی را ایجاد می‌کند که افسران از جان گذشته ارتش مأموریت‌های خود را نه در مرکز شهرها بلکه در مرزها و حتی فراتر از آن دنبال کنند لذا یکی دیگر از چشم‌اندازهای طرح جامع مصباح، تقویت ارتباطات مردمی ارتش است تا ملت قدرشناس ایران بیش از پیش با مجاهدت‌ها و جان‌فشانی‌های ارتش آشنا شود.

تقویت ارتباطات مردمی ارتش یک ضرورت است/ صیادشیرازی؛ پرچم‌دار وحدت نیروهای مسلح بود

وی افزود: به یاد دارم که یکی از سربازان قرارگاه منطقه‌ای شمال ‌شرق در بهداری یکی از یگان‌های مرزی ارتش در منطقه دوغارون، دانش‌آموخته رشته پزشکی و فرزند رئیس یکی از بیمارستان‌های بزرگ مشهد بود و فرمانده او برای من تعریف می‌کرد که وقتی حکم اتمام ماموریت و دستور بازگشت به مشهد را به او ابلاغ کردم، با ناراحتی درخواست داشت که در منطقه باقی بماند و در این دستور تجدید نظر شود چراکه مدت‌ها بود این سرباز مخلص ارتش با هزینه شخصی دارو و تجهیزات پزشکی لازم برای مردم مناطق محروم مرز دوغارون تایباد تهیه و میان بیماران آن‌ها توزیع می‌کرد و مبتنی بر احتیاج این بیماران، درخواست داشت تا در منطقه باقی بماند و خدمت‌رسانی را ادامه دهد.

رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال‎شرق نزاجا در انتها ابراز امیدواری کرد: ورود ارتش به عرصه محرومیت‌زدایی در مناطق مرزی یکی از مصادیق تقویت این ارتباطات مردمی است و بیان هنرمندانه این مسائل در سطح جامعه می‌تواند به تقویت روز افزون پشتوانه‌های مردمی نیروهای مسلح بینجامد چراکه ارتش فرزند این ملت است و خود را فدایی این مردم می‌داند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها