توئیت ظریف از دیدار امروزش با همتای پاکستانی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی با اشاره به ملاقات امروزش با همتای پاکستانی در تهران نوشت که در این دیدار درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه و هماهنگی منطقه‌ای درخصوص افغانستان، فلسطین و چندجانبه گرایی توافق شد.
کد خبر: ۴۵۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰ - 21April 2021

توئیت ظریف از دیدار امروزش با همتای پاکستانیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‎پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (چهارشنبه) در تهران میزبان «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان بود، عصر امروز در توئیتی در این باره نوشت: ملاقاتی عالی با برادر و دوستم شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در تهران داشتم.

وی افزود: مرز جدید بین دو کشور افتتاح و یادداشت تفاهم همکاری به منظور ایجاد بازارچه‌های مرزی امضا شد.

ظریف در این توئیت نوشت: درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه و هماهنگی منطقه‌ای درباره افغانستان، فلسطین، چندجانبه گرایی و مبارزه با تعصب بر ضد مسلمانان توافق شد.

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان که عصر دیروز برای انجام سفری سه روزه به تهران آمد، امروز با حسن روحانی رئیس جمهور دیدار و گفتگو کرد. وی عصر امروز نیز با حضور در محل وزارت امور خارجه ضمن دیدار و رایزنی با محمدجواد ظریف، یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و پاکستان برای ایجاد بازارچه‌های مرزی در طول مرز دو کشور را امضا کرد.

با امضای این یادداشت تفاهم و با هدف ارتقای روابط اقتصادی دو کشور و رفاه مرزنشینان، طرفین توافق کردند بازارچه‌های مرزی مشترک را در طول مرز مشترک دو کشور ایجاد کنند.

بر این اساس، در مرحله اول سه بازارچه در نقاط مرزی کوهک-چدگی، ریمدان-گبد و پیشین-مند افتتاح می‌شود و بازارچه‌های مرزی مشترک در سه نقطه مرزی دیگر نیز بعدا ایجاد خواهد شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۲۰ آبان ۱۳۹۹ در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی و به منظور انجام سفری دو روزه و در پاسخ به دعوت همتای خود به اسلام آباد سفر کرد و در این سفر با مقامات ارشد پاکستان دیدار و درباره توسعه مناسبات دوجانبه، مسائل منطقه‌ای، جهان اسلام و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار