رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح:

آغاز فاز دوم تولید واکسن «فخرا» تا هفته‌های آینده/ نیرو‌های مسلح آماده برپایی بیمارستان سیار هستند

سردار عراقی‌زاده گفت: چنانچه وزارت بهداشت درخواستی در خصوص برپایی بیمارستان‌های سیار داشته باشد، نیرو‌های مسلح از آمادگی لازم جهت برپایی این‌گونه بیمارستان‌ها برخوردارند.
کد خبر: ۴۵۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴ - 26April 2021

آغاز فاز دوم تولید واکسن «فخرا» تا هفته آینده/ نیرو‌های مسلح آماده برپایی بیمارستان سیار هستندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسن عراقی‌زاده» رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح و دبیر قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) در نیروهای مسلح صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: وظیفه ذاتی نیرو‌های مسلح دفاع از مرز‌ها و حفظ امنیت کشور است؛ لذا هر مأموریتی که در کنار این وظیفه اصلی خود انجام می‌دهند به این دو مأموریت نباید خدشه‌ای وارد کند؛ البته در بحث کرونا ما به‌عنوان یک رزمایش بیولوژیکی نگاه کردیم؛ از سوی دیگر، سیاست ستاد کل نیروهای مسلح از ابتدا هماهنگی کامل با ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت بوده است.

وی افزود: از زمان شیوع کرونا، قرارگاهی برای مقابله با این ویروس به ریاست معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکیل شد که بعد از فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کمک نیرو‌های مسلح در مقابله با کرونا قرارگاه با عنوان امام رضا (ع) به ریاست ستاد کل نیرو‌های مسلح با ۱۰ کمیته راه‌اندازی و همانند این قرارگاه نیز در مجموعه نیرو‌های مسلح تشکیل شد.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: همزمان با شیوع کرونا، برخی‌ها در فضای مجازی اقدام به انتشار شایعات و اخبار نادرست کردند که با عاملان این‌گونه اخبار برخورد‌هایی صورت گرفت و همچنان این برخورد‌ها ادامه دارد.

سردار عراقی‌زاده خاطرنشان کرد: برای اولین بار در وزارت دفاع اولین کیت تشخیص کرونا که تا پیش از آن وارد می‌شد، ساخته شد و به تولید انبوه رسید؛ از سوی دیگر، دو هزار بیمار کرونایی بر روی تخت‌های بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح بستری هستند؛ البته نیرو‌های مسلح تا زمانی که وزارت بهداشت نیاز داشته باشد، ظرفیت بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح در اختیار این بیماران قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: در خصوص بیمارستان‌های سیار نیز بیش از ۱۰ بیمارستان برپا و با پایان مأموریت خود جمع‌آوری شدند و امروز نیز چنانچه وزارت بهداشت درخواستی در این‌خصوص داشته باشد، آمادگی برپایی بیمارستان‌های سیار در نیرو‌های مسلح وجود دارد.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: تعداد ۳۳۰ نقاهتگاه دارای ۲۸ هزار و ۳۵۷ تخت تا پایان سال گذشته راه‌اندازی شد که البته مردم استقبال چندانی از این ظرفیتِ به‌وجود آمده نکردند؛ با وجود این، اکنون در شیراز و در ورزشگاه این شهر بیمارستان پشتیبانی احداث شده و همچنین در اصفهان بیمارستان سیار داریم.

سردار عراقی‌زاده با بیان اینکه سال گذشته ۴۰۰ تیم پزشکی که تا چهار نفر را شامل می‌شد، به بخش کشوری اعزام کردیم، افزود: در «طرح شهید سلیمانی» بیماریابی فعال را دنبال می‌کنیم و این طرح همچنان ادامه دارد. در خصوص تولید واکسن نیز وزارت دفاع به این حوزه ورود پیدا کرده و توانسته واکسن «فخرا» را تولید کند که فاز دوم آن تا هفته آینده شروع خواهد شد.

تقدیم ۳۵ شهید مدافع سلامت در نیرو‌های مسلح
وی ادامه داد: تعداد بیماران کرونایی که هم در بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح بستری شدند تا چهارم اردیبهشت امسال ۵۴ هزار و ۷۹۱ بیمار بوده است؛ در کنار این موضوع، مجموعه نیرو‌های مسلح ۳۵ شهید مدافع سلامت را تقدیم کرده‌اند.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص موضوع آموزش سربازان نیز بیان کرد: مدت دوره آموزشی سربازان به یک‌ ماه کاهش یافت و ظرفیت‌های آموزشی هم به نصف رسید؛ هچنین پروتکل‌های سختگیرانه‌ای اعمال می‌شود و این باعث شده است تا در این مراکز، گسترش بیماری کنترل شود و اگر هم مواردی مشاهده شد، تحت کنترل درآمدند.

سردار عراقی‌زاده خاطرنشان کرد: تعداد تخت‌های‌ آی.سی.یو نیز در مراکز درمانی نیرو‌های مسلح افزایش یافته است به نحوی که در بیمارستان بقیه‌الله (عج) این ظرفیت به دو برابر رسیده است؛ البته این بیمارستان هم در زمینه تولید واکسن در حال دریافت مجوز‌های لازم از وزارت بهداشت برای آغاز تست انسانی آن در قالب دو‌ نوع واکسن است که یک نوع آن نوترکیب خواهد بود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار