یادداشت/ سمانه حسن‎‌خانی

نقش حیاتی نیروی انتظامی در امنیت انتخابات

نیروی انتظامی که یکی از مظاهر اقتدار جمهوری اسلامی است، همواره در دوران انتخابات در کشور شرایط برگزاری این اتفاق بزرگ سیاسی را به‌صورت امن و پرشور فراهم می‌کند تا مردم با حضور حداکثری در این آزمون بزرگ شرکت کنند.
کد خبر: ۴۵۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۷ - 27April 2021

نیروی انتظامی در خدمت امنیت انتخاباتگروه اجتماعی دفاع‌پرس- سمانه حسن‌خانی؛ سیزدهمین دورهٔ انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و بدون شک یکی از دغد‌غه‌های مهم نظام اسلامی در همه انتخابات‌ها، حفظ آرامش انتخابات است.

امنیت کشور، مقدمه اولیه هر فعالیت اجتماعی است و بدون آن نمی‌توان هیچ اقدامی کرد و حتی رقابت سالم کاندیدا‌های ریاست جمهوری هم محقق نمی‌شود و به مانعی برای مشارکت حداکثری تبدیل خواهد شد.

انتخابات باید مظهر وحدت و انسجام ملی باشد و لازمه آن وجود آرامش است و این آرامش بدون حضور نیروی انتظامی ممکن نیست.

نیروی انتظامی که یکی از مظاهر اقتدار کشور است همواره در دوران انتخابات در کشور شرایط برگزاری این اتفاق بزرگ سیاسی را به صورت امن و پرشور فراهم می‌کند تا مردم با حضور حداکثری در این آزمون بزرگ شرکت کنند.

با توجه به اینکه انتخابات یکی از عرصه‌های مهم کشور است که دشمن همیشه سعی دارد این فرصت را به تهدید تبدیل کرده و همواره به دنبال ناامن کردن انتخابات در جمهوری اسلامی هستند؛ در این کارزار نیروی انتظامی است که در حدود قانون موظف به ایجاد نظم و جلوگیری از هرگونه بی نظمی در جریان انتخابات و حفاظت از صندوق‌های اخذ رای است.

امنیت در انتخابات آنقدر مهم و حیاتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی مهم‌ترین عامل حفظ امنیت کشور را حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی و در رأس آن انتخابات می‌دانند. دشمن با شناخت این مهم تلاش کرده است این فرصت تاریخی را به تهدیدی برای نظام بدل کند.

از نگاه ایشان، هدف کوتاه‌مدت دشمن به هم زدن امنیت مردم و ایجاد آشوب و فتنه در کشور است. حضرت امام خامنه‌ای در این‌باره تأکید کردند: «مسئله امنیت و آرامش برای این کشور بسیار مهم است. در انتخابات، مسئولان امنیت، مسئولان آرامش، از قوّه قضائیه، از نیروی انتظامی، از وزارت کشور و بقیه و بقیه باید همه مراقبت بکنند که امنیت را حفظ بکنند.

امنیت برای این کشور خیلی مهم است، مردم به امنیت اهمّیت می‌دهند، این حقیر هم به تَبَع مردم، به امنیت این کشور اهمّیت می‌دهم؛ در انتخابات باید امنیت به صورت کامل محفوظ بماند و هر کسی که از این راه تخطّی بکند، قطعاً بداند سیلی خواهد خورد.»

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا هم اخیرا در همایش سراسری کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ناجا موضوع انتخابات را مهم دانست و گفت: امنیت جزو وظایف نیروی انتظامی است که قبل از آن، چه حین برگزاری و چه بعد از انتخابات بر عهده ماست، البته اگر نیروی انتظامی کمک نیاز داشته باشد با هماهنگی‌هایی که انجام خواهد داد از نیروی بسیج هم استفاده خواهد کرد، اما مسئولیت اصلی برعهده ناجاست.

فرمانده ناجا افزود: امنیت انتخابات و امنیت مردم خط قرمز پلیس است و هرگز از آن گذشت نخواهیم کرد. ممکن است برخی از موضوعات قومی و قبیله‌ای در بحث انتخابات پیش بیاید، اما اطلس انتخابات را ترسیم کرده ایم و براساس رنگ بندی که انجام داده ایم تمرکز نیرو را تقویت خواهیم کرد.

بنابراین نقش نیروی انتظامی در تامین امنیت انتخابات، نقش محوری و غیر قابل انکار است و مجریان انتخابات در وزارت کشور و شورای نگهبان و مردم هم با مشارکت حداکثری پای صندوق‌های اخذ رای با خیالی آسوده حاضر خواهند شد و با حضور حماسی خود اجازه سوءاستفاده‌های تبلیغاتی را به دشمنان این آب و خاک نخواهند داد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار