مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:

اولویت بنیاد شهید در ورزش جانبازان حفظ سلامت آنهاست

پاکاری گفت: در زمینه ورزش جانبازان اولویت بنیاد شهید سلامتی است نه قهرمانی. نفس ورزش و تربیت بدنی برای جانبازان و معلولان بسیار نشاط‌‌آور است و بهانه نقش‌آفرینی اجتماعی آنان را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۴۵۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰ - 26April 2021

اولویت بنیاد در ورزش جانبازان حفظ سلامت استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در نخستین نشست هیئت رئیسه جدید ورزش‌های جانبازان و معلولان استان گیلان، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در حوزه ورزش جانبازان، اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره ورزش جامعه هدف به ویژه جانبازان را در دستور کار قرار داده است و در این راستا از ظرفیت‌های هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استفاده می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات و برنامه‌های ورزشی استانی و ملی بنیاد با هماهنگی هیئت جانبازان و معلولان استان، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در زمینه ورزش در راستای رویکردها، سیاست‌ها و برنامه‌های هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان گام برمی دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه تیم‌های ورزشی جانبازان در رشته‌های مختلف فعال هستند، تصریح کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا به سمت ورزش‌های انفرادی رفتیم تا ورزشکاران جانباز ما دچار رکود و فرسایش جسمی و روحی نشوند.

پاکاری با اشاره به برگزاری مسابقات دوستانه ورزشی همزمان با مناسبت‌های بنیاد به ویژه قبل از شیوع کرونا، گفت: برگزاری این برنامه‌ها در شرایط کرونا کمرنگ شده، اما ادامه دارد. زیرا ورزش برای جامعه هدف بنیاد بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در زمینه ورزش جانبازان اولویت بنیاد سلامتی است نه قهرمانی، اضافه کرد: نفس ورزش و تربیت بدنی برای جانبازان و معلولان بسیار نشاط آور است و بهانه نقش آفرینی اجتماعی آنان را فراهم می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، خواستار تدوین تقویم ورزشی براساس شرایط کرونایی شد و تأکید کرد: با محدود شدن فعالیت‌های ورزشی، باید به سمت ورزش در خانه برویم و ورزش‌های انفرادی را بیش از پیش دنبال کنیم.

محمدرضا داوطلب، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز با بیان اینکه ۹۲ تیم ورزشی با حضور ۵۵۸ ورزشکار در استان داریم، عنوان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، جامعه هدف بزرگی در حوزه ورزش دارد.

وی از طراحی نرم افزار کشوری ورزش در خانه برای شش گروه سنی ایثارگران خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته چندین دوره مسابقه دوستانه با حضور هزار و ۷۳ ورزشکار رشته‌های والیبال و بسکتبال و دارت در شهرستان‌های رشت، انزلی و لاهیجان برگزار کردیم.

داوطلب با بیان اینکه ۱۹ تیم ورزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان دارای مربی است، گفت: با همکاری شهرداری‌ها در هفت شهرستان فعال، سالن‌های ورزشی و ورزشگاه‌ها را برای جانبازان مهیا کردیم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار