جهانگیری:

گفتمان توسعه علمی و فناوری در کشور شکل گرفته است

معاون اول رئیس جمهور گفت: رشد قابل توجه تولید علم در مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی، بیانگر این واقعیت است که گفتمان توسعه علمی و فناوری در کشور شکل گرفته است.
کد خبر: ۴۵۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳ - 26April 2021
گفتمان توسعه علمی و فناوری در کشور شکل گرفته استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص جریان رو به رشد علم و فناوری در کشور، اظهار داشت: رشد قابل توجه تولید علم در مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی، بیانگر این واقعیت است که گفتمان توسعه علمی و فناوری در کشور شکل گرفته است.
 
وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب عنوان بانی شکل گیری این گفتمان و جریان علمی در کشور هستند، گفت: امروز همه دستگاه های دولتی به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان و تحقیقات دانشگاهی پای کار آمده اند تا رشد علمی کشور از شتاب بیشتری برخوردار شود.
 
معاون اول رئیس جمهور تجهیز آزمایشگاه‌های مراکز علمی و دانشگاهی را به منظور افزایش مطالعات و تحقیقات علمی ضروری خواند و از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواست تا با استفاده از ظرفیت فاینانس یک میلیارد دلاری که به این موضوع اختصاص یافته تجهیز مراکز علمی کشور بویژه با شرایط جدید پیش روی کشور را انجام دهد.
 
جهانگیری بر افزایش و تداوم انعقاد قرارداد میان دستگاه‌های دولتی با دانشگاه های کشور تاکید کرد و از دستگاه‌های مستقر در استان ها خواست تا موضوعات و چالش های توسعه‌ای استان‌های خود را در دستور کار مطالعاتی و تحقیقاتی قرار دهند و از اعتبارات موجود که توسط قانون پیش بینی شده به بهترین نحو برای حل مسایل مردم بهره مند شوند.
 
انتهای پیام/ 351
نظر شما
پربیننده ها