مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

اهواز باید شهر نمادها و یادمان‌سازی شهدا در کشور باشد

سردار یوسفی به تکریم شهدا و مطالبه عمومی مردم اهواز برای ساخت یادمان‌ها اشاره کرد و گفت: خوزستان و اهواز باید نماد یادمان‌سازی شهدا در کشور باشند.
کد خبر: ۴۵۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ - 27April 2021

اهواز باید شهر نمادها و یادمان سازی شهدا در کشور باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سرتیپ دوم پاسدار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز در جلسه بررسی مشکلات یادمان سردار شهید «علی هاشمی» و سایر یادمان‌های شهدای گمنام در سطح شهر حضور یافت.

در این جلسه که با حضور «ابراهیم نوشادی» شهردار اهواز، چند عضو شورای اسلامی شهر اهواز، «عبدالرضا فرجیان» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، مدیرعامل سازمان آرامستان‌ها، مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اهواز و مدیرکل حوزه شهردار برگزار شد، سردار یوسفی به تکریم شهدا و مطالبه عمومی مردم برای ساخت یادمان آن‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: خوزستان و اهواز باید نماد یادمان سازی شهدا در کشور باشند.

وی ضمن گلایه از برخی بی‌توجهی‌ها به مزار شهدای گمنام افزود: ما هر چه داریم از برکت خون همین شهداست و خاکسپاری شهدای گمنام در برخی نقاط شهر فقط به درخواست مردم صورت گرفته و الان هم خود همین مردم هستند که مطالبه‌گری می‌کنند و خواهان ساخت مقبره و یادمان‌های زیبایی برای شهدای‌شان هستند.

«ابراهیم نوشادی» شهردار اهواز نیز در این جلسه ضمن اعلام آمادگی برای هر گونه همکاری در خصوص تکمیل یادمان شهدای گمنام، عنوان کرد: تمامی مسئولیت‌های ما در نظام اسلامی برای حرکت در خط شهدا و ترویج و تکریم فرهنگ ایثار و شهادت است و از آنجا که مردم ما ارادت خاصی به شهدا دارند، این مسئولیت ما را به عنوان متولیان امر و دست اندرکاران ساخت این یادمان ها بسیار سنگین می‌کند.

در پایان این جلسه طراحی‌های یادمان شهید هاشمی، طرح‌های اجرایی شهدای گمنام پارک جزیره، پارک شهید صباغان و پارک گل‌ها بررسی و نظرات کارشناسی در مورد طرح اجرایی آن توسط حاضران ارائه شد.

همچنین مقرر شد تا تاریخ هفتم تیر امسال که سالروز شهادت سردار ‌«علی هاشمی» است از یادمان این شهید رونمایی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار