برادر شهید تازه احراز هویت شده در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

10 سال چشم انتظار بودیم/ دعای شهید برای رضایت پدر و مادر

برادر شهیدِ احراز هویت شده می گوید: 10 سال چشم انتظار بودیم و هر بار که اسرا آزاد می‌شدند به دنبال نشانی از او بودیم. پس از این مدت بنیاد شهید تایید کرد که نام "علی بخش" در لیست اسرا نیست و او را مفقودالاثر اعلام کردند.
کد خبر: ۴۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ - 25April 2015

10 سال چشم انتظار بودیم/ دعای شهید برای رضایت پدر و مادر

خدابخش غلامی برادر شهیدِ تازه احراز هویت شده "علی بخش غلامی" در گفت و گو با خبرنگار گروه حماسه و جهاد دفاع پرس در تشریح چگونگی حضور این شهید بزرگوار در جبهه های نبرد گفت: اولین بار که شهید غلامی به جبهه رفت، دو ماه طول کشید، مادرم از دوریش بیمار شد. زمانی که از بیماری مادرم مطلع شد بازگشت و 6 روز در خانه ماند و این بار بدون اطلاع و بی خبر به جبهه رفت.

وی افزود: دوستانش که از منطقه بازگشتند به منزلمان آمدند و گفتند که "علی سفارش کرده که وسایل شخصیش را برایش ببریم" و نامهای هم برایمان آورده بودند که در آن نوشته بود که "نگران حالش نباشیم و خطری تهدیدش نمیکند و از پدر و مادرم برای بدون اذن رفتنش عذرخواهی کرده بود". زمانی که دوستانش به منطقه بازگشتند عملیات خیبر آغاز شده بود که در آن عملیات بود که برادرم مفقود شد.

خدابخش غلامی در ادامه اظهار کرد: بعد از عملیات خیبر و مفقودشدن "علی بخش"، یک ماه بیمارستانها را گشتم و در بین همرزمانش به دنبال خبری از برادرم بودم ولی دریغ از یک خبر، در تمام آن مدت امید ما فقط به خدا بود و "علی بخش" را به خدا سپردیم.

وی همچنین تصریح کرد: زمانی که خبری از برادرم به دست نیاوردیم، احتمال دادیم که اسیر شده است. ما 10 سال چشم انتظار او بودیم و هر بار که اسرا آزاد میشدند به دنبال نشانی از او می گشتیم. پس از گذشت 10 سال، بنیاد شهید و امور ایثارگران تایید کرد که نام "علی بخش" در لیست اسرا نیست لذا او را  "مفقودالاثر" اعلام کردند.

وی به شب قبل از انجام عملیات خیبر اشاره کرد و گفت: یکی از همرزمان "علی بخش" برایمان تعریف کرد که شب قبل از عملیات خیبر در حال قرائت دعای کمیل بودیم که گریه بیامان علی بخش نظرمان را جلب کرد، من به سمتش رفتم و جویای حالش شدم که گفت: "من بدون اذن پدرم آمدهام و ممکن است از من راضی نباشد. دعا کردم اگر در این عملیات شهید شدم تا زمانی که از من راضی نباشند، گمنام بمانم."

برادر شهید "علی بخش غلامی" بیان داشت: قبل از فوت مادرم، برادرم خواب "علی بخش" را دیده بود که گفته بود "مادر تا به حال پیش شما بود از این پس پیش من میآید." مادر و برادر شهیدم در سال 89 و به فاصله یک ماه از هم به خاک سپرده شدند.

غلامی به برگزاری مراسم یاد بود شهید " علی بخش غلامی" اشاره کرد و گفت: پس از زیارت مزار برادر شهیدم "علی بخش غلامی"، مراسم یادبودی در شهرمان "کوار" از توابع استان فارس برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها