در دیدار ظریف با مسرور بارزانی صورت گرفت؛

عدم اجازه به اقدامات ضدایرانی در منطقه کردستان عراق

در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با مسرور بارزانی بر ثبات و آرامش در عراق و عدم اجازه به اقدامات ضدایرانی در منطقه کردستان عراق تاکید شد.
کد خبر: ۴۵۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹ - 27April 2021

تاکید بر بر ثبات و آرامش در عراق و عدم اجازه به اقدامات ضدایرانی در منطقه کردستان عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (سه‌شنبه) در ادامه دیدار‌ها با مسئولان منطقه کردستان عراق با «مسرور بارزانی» نخست وزیر این منطقه دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در این دیدار با مروری بر روابط کشورمان با منطقه کردستان عراق در حوزه‌های مختلف تجاری، اقتصادی، خدمات فنی و مهندسی و فعالیت گذرگاه‌های مرزی و مسائل کنسولی، پاره‌ای از مشکلات موجود در این خصوص را با نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق مطرح و خواستار بررسی و رفع مشکلات موجود شد.

مسرور بارزانی در این دیدار خواست منطقه کردستان عراق برای بهترین روابط با جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد و در خصوص رسیدگی به برخی موارد مطروحه تجاری و همچنین موضوع انتقال زندانیان ایرانی به کشورمان، دستورات لازم را به وزرای حاضر در محل ملاقات ابلاغ کرد.

طرفین در این ملاقات بر ثبات و آرامش در عراق و عدم اجازه به اقدامات ضدایرانی در منطقه کردستان عراق تاکید کردند.

مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق نیز پیش از این در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی گفت: اجازه نمی‌دهیم منطقه کردستان عراق محلی برای تهدید و ناامنی مرزی برای ایران باشد.

وزیر امور خارجه در سفری هم که به بغداد داشت با نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه، رئیس جمهور و رئیس مجلس این کشور دیدار و گفتگو کرد. وی همچنین با برخی شخصیت‌های و رهبران جریان‌های سیاسی عراق دیدار کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گزارشی توئیتری از سفرش به بغداد و دیدار‌های انجام شده، نوشت: در این دیدار‌ها تأکید شد که همسایگان برای ایران در اولویت قرار دارند و از نقش محوری عراق در منطقه استقبال می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این هم در سفر به دوحه با امیر و وزیر خارجه قطر دیدار و به گفتگو درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

وی قرار است در ادامه این سفر به مسقط برود و با همتای عمانی خود دیدار و گفتگو کند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار