یادداشت/ جواد کریمی‌ قدوسی

شهید «قاسم سلیمانی»؛ نماد مقاومت در جهان

حاج قاسم نماد مقاومت در جهان است؛ گفتمان شهید سلیمانی، اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناخت؛ حاج قاسم معتقد بود همه ما در یک خانواده هستیم و باید در کنار یکدیگر درخت انقلاب را تا رسیدن به انقلاب مهدی موعود (عج) آبیاری کنیم.
کد خبر: ۴۵۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۸ - 29April 2021

حاج قاسم نماد مقاومت در جهانگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس ـ جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی؛ کسی نمی‌تواند نقش جبهه مقاومت در تضعیف و شکست جریان تکفیری را در منطقه انکار کند. تاثیر حاج قاسم در آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش به همان اندازه حائز اهمیت است که اگر مجاهدت‌های این سردار دلاور و نیرو‌های تحت امرش نبود مشخص نبود امروز چه مناطق گسترده‌تری در منطقه و یا حتی فرامنطقه تحت اختیار تکفیریان بود؛ لذا اگر امنیت به وجود آمده از قِبَلِ جانفشانی‌های حاج قاسم را قدر ندانیم، ناسپاسی کرده‌ایم.

حاج قاسم نماد مقاومت در جهان است؛ گفتمان شهید سلیمانی، اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناخت؛ حاج قاسم معتقد بود همه ما در یک خانواده هستیم و باید در کنار یکدیگر درخت انقلاب را تا رسیدن به انقلاب مهدی موعود (عج) آبیاری کنیم.

سردار سلیمانی تربیت شده مکتب امام خمینی (ره) و دفاع مقدس بود؛ تلاش مضاعف برای خدمت به مردم، ساده‌زیستی، اخلاص در رفتار و عمل، تقوا و تبعیت محض از ولایت فقیه در مکتب شهید سلیمانی موج می‌زد.

این سردار سرافراز در مسیر اعتقادات و برای دفاع از وطن با خدای خود معامله کرد و این اخلاص در عمل موجب شد تا دوست و دشمن پس از شهادتش، نام او را بر زبان بیاورند.

سردار سلیمانی نمونه بارز آیه شریفه «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» بود؛ نمونه‌های رفتار این شهید با استکبار جهانی و اعمال آن‌ها در منطقه و از سویی دیگر دلجویی و فروتنی سردار در مقابل خانواده‌ها و فرزندان شهدا خود شاهد این مطلب است.

سردار سلیمانی هم در زمان حیات پربرکتش و هم در زمان شهادتش در قدرت گرفتن جریان مقاومت در سراسر جهان نقش به‌سزایی داشت؛ او در مقابل جریانی که اسلام، انقلاب و محور مقاومت را هدف قرار داده بود، ایستاد و به برکت خون این شهید و همرزمانش، امروز پیشرفت‌های ایران اسلامی نه تنها در منطقه، بلکه در سطح بین‌المللی مثال‌زدنی است.

مستکبران می‌خواستند اصول اساسی اسلام را از بین برده و مردم جهان را با اسلامی غیرواقعی و غیرعقلانی مواجه کنند، اما سردار سلیمانی در مقابل همه آن‌ها ایستاد و سینه سپر کرد و در نهایت شهادت حاج قاسم و ابومهدی در کنار هم برای استکبار جهانی این پیام را داشت که امت اسلام متحد بوده و تحت لوای رهبر عظیم‌الشان انقلاب راه شهدا را ادامه خواهد داد و در به ثمر نشاندن تلاش‌ها و جانفشانی‌های این شهدای بزرگوار، مصمم‌تر خواهد بود.

در راستای لزوم شناختن مکتب و ادامه راه سردار سلیمانی واجب است که ویژگی‌های این شهید برای آحاد مختلف جامعه بازگو شود تا از یک سو مسوولان در رفتار خود از این شهید الگو بگیرند و از سوی دیگر مردم هر روز بیشتر از گذشته قهرمانشان را بشناسند تا با تأسی به مکتب او، سلیمانی‌های جدیدی پرورش یابند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها