نشست کارگروه بررسی فعالیت مدارس طرح پراکنده شاهد برگزار شد

نشست کارگروه بررسی فعالیت مدارس طرح پراکنده شاهد، با محوریت اجرای دقیق آیین‌نامه اجرایی ماده 67 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و ارتقای کیفیت خدمات‌دهی به دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در مدارس طرح پراکنده برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ - 29April 2021

نشست کارگروه بررسی فعالیت مدارس طرح پراکنده شاهد برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست کارگروه بررسی فعالیت مدارس طرح پراکنده شاهد که با محوریت اجرای دقیق آیین‌نامه اجرایی ماده 67 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و ارتقای کیفیت خدمات‌دهی به دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در مدارس طرح پراکنده برگزار شد، اظهار داشت: باید ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی موجود را شناسایی کنیم تا با شناخت جامع‌تری مدارس طرح پراکنده را ساماندهی کنیم. به نظر می‌رسد برای تحقق این امر می‌توانیم با منطقه‌بندی کردن آن‌ها و انجام کار‌های آموزشی و فرهنگی برای این دانش‌آموزان قدم‌های مؤثری برداریم.

وی افزود: اهتمام معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر این است که بتواند اعتبارات لازم برای انجام اهداف مطرح‌شده در این جلسه را تأمین کند.

محمدعلی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد شهید و ایثارگران نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به اینکه دانش‌ آموزان شاغل به تحصیل در مدارس طرح پراکنده نیاز به توجه و رسیدگی بیشتری دارند، ضرورت دارد در حداقل سه محورِ «تقویت بنیه علمی»، «استفاده از معلم مشاور باتجربه» و «اجرای برنامه‌های فرهنگی و پرورشی» راهکار‌هایی مؤثر و کاربردی بین دو دستگاه تدوین شود.

وی افزود: برای تحقق و اجرای این سه محور ضروری است کارگروه مشترکی از کارشناسان اداره کل شاهد وزارت آموزش‌وپرورش و اداره کل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل و جلسات کارشناسی در بازه زمانی کوتاه موضوعات را بررسی و راهکار‌های عملی را ارائه دهند.

محمدرضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش نیز در این نشست بیان داشت: موضوع آموزش و کلاس‌های تقویتی برای دانش‌آموزان دغدغه مهم ما و والدین است که می‌تواند با تقسیم کار بین دو دستگاه مبتنی بر تکالیف قانونی اجرایی و عملی شود.

وی ادامه داد: در مدارس طرح پراکنده به دلیل پراکندگی دانش‌آموزان در سطح کشور برنامه‌ریزی متمرکز آموزشی و فرهنگی را با مشکل روبرو کرده که ضروری است در این نشست به راهکار‌هایی برای ارتقای تحصیلی و فرهنگی این عزیزان دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار