ابراز نگرانی ایران از وقوع درگیری‌های مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز نگرانی از وقوع درگیری‌های مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان، آمادگی ایران را برای مساعدت به پیشبرد مذاکرات طرفین و ارائه تجربیات حقوقی و فنی در این زمینه اعلام کرد.
کد خبر: ۴۵۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵ - 30April 2021

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در واکنش به درگیری‌های مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اخبار درگیری‌های اخیر در مناطق مرزی مشترک دو کشور دوست و برادر، تاجیکستان و قرقیزستان را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان دو طرف شده است را با نگرانی دنبال می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ما ضمن تقدیر از تدابیر عاجل سران دو کشور که منجر به توقف این درگیری‌ها شده است، اطمینان داریم ادامه مذاکرات دو کشور منتهی به حل و فصل مسالمت‌آمیز هرگونه اختلاف مرزی خواهد شد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود برای مساعدت به پیشبرد مذاکرات طرفین و همچنین ارائه تجربیات حقوقی و فنی خود در این زمینه را اعلام می‌دارد.

بنابراین گزارش، درگیری بین ساکنان مناطق مرزی و مرزبانان قرقیزستان و تاجیکستان تعدادی کشته و زخمی شدند. رسانه‌های قرقیزی از کشته شدن دستکم ۱۳ نفر و زخمی شدن ۱۳۴ نفر خبر دادند و منابع تاجیک هم تعداد کشته‌شدگان را ۱۰ نفر و زخمی‌شدگان را بیش از ۹۰ نفر اعلام کردند.

سازمان ملل نیز ضمن ابراز نگرانی از وقوع درگیری مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان از توافق آتش‌بس بین دو طرف استقبال کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار