اعلام جزئیات برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در بارگاه منور رضوی

ویژه‌برنامه‌‌های احیای شب‌های قدر در حرم حضرت رضا (ع) از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اعلام شد.
کد خبر: ۴۵۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰ - 30April 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برنامه‌های ویژه‌ای را به مناسبت فرا رسیدن شب‌های قدر برای زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج (ع) تدارک دیده که با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، این برنامه‌ها طبق پروتکل‌های خاص و با حضور تعداد محدودی از زائران در صحن‌های حرم مطهر با مرکزیت صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار خواهد شد.

مراسم احیای شب نوزدهم رمضان با قرائت قرآن توسط حمیدرضا احمدی وفا آغاز و با قرائت دعای جوشن کبیر توسط حجت‌الاسلام جعفر اسلامی‌فر ادامه خواهد یافت.

این مراسم از ساعت ۲۳:۳۰ تا یک بامداد با مرثیه‌سرایی احمد واعظی و سخنرانی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد و برگزاری مراسم احیاء ادامه خواهد یافت.

پایان بخش مراسم احیای شب ۱۹ رمضان، قرائت فرازهایی از سخنان امام رضا (ع) توسط امیر عارف خواهد بود.

مراسم احیای شب بیست و یکم رمضان با تلاوت آیات قرآن کریم توسط کبیر قلندرزاده و قرائت دعای جوشن کبیر توسط علی برادران آغاز می‌شود. در ادامه پس از پخش کلیپ با موضوع «امامت، ولایت و عدالت»، جعفر ملائکه به مرثیه سرایی خواهد پرداخت و مراسم احیاء با سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر رفیعی پایان می‌یابد.

ترتیل خوانی سوره‌های روم، دخان و عنکبوت، ویژه برنامه قرآنی شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است که جواد پناهی، رضا گلشاهی، احسان محمودی، و محمد عباسی قاریان برجسته کشورمان حاضر در این محفل خواهند بود.

در این شب دعای جوشن کبیر توسط حجت‌الاسلام شجاع قرائت خواهد شد و ابراهیم قانع نیز به مرثیه سرایی خواهد پرداخت و حجت‌الاسلام عالی به ایراد سخن خواهد پرداخت.

به همت معاونت خدمات زائران آستان قدس رضوی، در شب‌های قدر تمهیدات بهداشتی، از جمله توزیع ماسک و ضدعفونی کردن تشدید خواهد شد و با افزایش تعداد خادمان سلامت، نظارت‌ها بر اجرای دستورالعمل‌ها تقویت خواهد شد.

چیدمان مناسب فرش‌ها در اماکن متبرکه برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز از جمله اقدامات مهم آستان قدس رضوی در لیالی قدر خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار