عصر امروز؛

نشست کمیسیون مشترک برجام برگزار می‌شود

نشست کمیسیون مشترک برجام به منظور بررسی و جمع‌بندی نتیجه کار گروه‌های کارشناسی سه‌گانه، امروز عصر در وین برگزار می‌شود و بعد از آن هیأت‌ها به پایتخت‌ها بازمی‌گردند.
کد خبر: ۴۵۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰ - 01May 2021

نشست کمیسیون مشترک برجام عصر امروز در وین/ هیأت‌ها بعد از نشست به پایتخت‌ها باز می‌گردندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) عصر امروز (شنبه) به منظور بررسی و جمع‌بندی نتیجه کار گروه‌های کارشناسی سه‌گانه هسته‌ای، تحریمی و ترتیبات اجرایی در سطح روسای هیأت‌ها برگزار می‌شود.

قرار است پس از این جلسه هیأت‌های مذاکره کننده به پایتخت‌ها بازگردند.

گفتنی است در روز‌های گذشته کارگروه‌ها و هیأت‌ها با برگزاری جلسات فشرده به بحث‌و بررسی در خصوص متون پرداخته‌اند.

دور جدید گفت‌وگو‌های جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) در چارچوب سه گروه کاری که از روز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه در وین آغاز شد، در این چند روز در پایتخت اتریش در جریان بود.

دور اول نشست کمیسیون مشترک برجام بعدازظهر سه‌شنبه هفتم اردیبهشت در گرندهتل شهر وین برگزار و حاضران تصمیم به تسریع روند گفت‌وگو‌ها گرفته و توافق کردند که فعالیت گروه‌های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد. همچنین تصمیم گرفته شد که گروه کارشناسی سوم با عنوان «گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی» با هدف گفتگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل شود.

بر همین اساس، گفت‌وگو‌های ایران و گروه ۱+۴ با ادامه جلسات کارگروه‌های کارشناسی در سه حوزه تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی در وین در جریان است. روز چهارشنبه (هشتم اردیبهشت) نیز دو کارگروه هسته‌ای و تحریم کار بر روی متون را ادامه داده و کارگروه کارشناسی ترتیبات اجرایی نیز برای نخستین بار تشکیل جلسه داد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار