نشست کمیسیون برجام پایان یافت/ هیئت‌ها به پایتخت‌ها بازمی‌گردند

جلسه کمیسیون مشترک که با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ در وین از سر گرفته شده بود، دقایقی پیش پایان یافت.
کد خبر: ۴۵۴۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳ - 01May 2021

نشست کمیسیون برجام پایان یافت/ هیئت‌ها به پایتخت‌ها بازمی‌گردندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، نشست کمیسیون مشترک برجام از دقایقی قبل با شرکت هیئت‌های ایران و گروه ۱+۴ در گرندهتل وین بار دیگر تشکیل جلسه داد.

ریاست این نشست بر عهده انریکه مو را، معاون دبیر کل سرویس خارجی اتحادیه اروپا است. سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه نیز ریاست هیئت ایرانی حاضر در این نشست بر عهده داشت.

در این جلسه، نتایج رایزنی‌های روز‌های قبل کارگروه‌های کارشناسی در سه حوزه تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از این جلسه، هیئت‌ها به پایتخت‌ها بازمی‌گردند.

حاضرین در این جلسه آخرین وضعیت رایزنی‌های کارگروه‌های کارشناسی در حوزه‌های لغو تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مقرر شد پس از این جلسه هیأت‌ها به پایتخت‌ها بازگردند و گفتگو‌ها مجدداً از جمعه آینده پی گرفته شود.

با توجه به تصمیم قبلی کمیسیون در خصوص تسریع روند رایزنی‌ها، گفتگو‌های این هفته در قالب‌های دوجانبه یا چندجانبه به شکل فشرده ادامه یافت و طرف‌ها تلاش کردند تا اختلاف نظرات در خصوص متون را به حداقل برسانند.

طرف‌ها توافق طرف‌های گفتگو در دور آینده گفتگو‌ها باید کار با سرعت و جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.

در روز‌های گذشته، نشست‌های کارشناسی و همچنین دیدار‌های دو و چندجانبه برای اعلام مواضع و بررسی متون، در سطوح مختلف برگزار شد.

پیش از نشست امروز، دیدار‌های جداگانه‌ای میان رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایرانی و انریکه مو را معاون دبیر کل سرویس خارجی اتحادیه اروپا و همچنین میخائیل اولیانوف رئیس هیأت مذاکره‌کننده روسیه انجام گرفت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها