تولیت آستان قدس رضوی:

رسالت مراکز آموزشی آستان قدس رضوی، کادرسازی برای نظام است

حجت‌الاسلام «مروی» گفت: هدف آستان قدس رضوی مدرسه‌داری در کنار بخش‌های دولتی و غیرانتفاعی نیست، مراکز آموزشی این نهاد باید الگو برای مدارس و دانشگاه‌های کشور باشند و برای نظام مقدس اسلامی کادرسازی کنند.
کد خبر: ۴۵۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳ - 02May 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «احمد مروی» در دیدار نمایندگان معلمان مدارس و اساتید دانشگاه‌های آستان قدس رضوی ضمن گرامیداشت فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت‌ سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، اظهار داشت: روز معلم را به تمامی معلمان، مدرسان و اساتید سختکوش و فداکار که مجاهدانه در عرصه‌ی آموزش و پرورش نسل آینده کشور تلاش می‌کنند، تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه اهتمام اصلی بنده در آستان قدس رضوی کار فرهنگی است، عنوان کرد: در نخستین جلسه‌ای که به منظور توفیق خدمت در آستان قدس خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیدم، تأکید ایشان بر کار فرهنگی بود لذا با توجه به امکانات و مقدورات، اولویت نخست آستان قدس ابتدا عمق‌بخشی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و سپس رسیدگی به احسان‌جویان و نیازمندان است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به تعیین چشم‌انداز فعالیت‌های آموزشی مراکز علمی آستان قدس پرداخت و عنوان کرد: هدف آستان قدس رضوی مدرسه‌داری در کنار بخش‌های دولتی و غیرانتفاعی نیست، مراکز آموزشی این نهاد باید الگو برای مدارس و دانشگاه‌های کشور باشند و برای نظام مقدس اسلامی کادرسازی کنند.

این مقام مسئول بر اهمیت برخورداری از همت بلند برای کسب توفیقات تأکید و به دست‌اندرکاران عرصه آموزش و پرورش آستان قدس توصیه کرد: در امور آموزشی همت بلند و خواسته‌های بزرگ داشته باشید و برای رسیدن به اهداف متعالی با برنامه‌ریزی عزم خویش را جزم کنید؛ باید اینگونه تصور کنیم که در کشور جز مراکز علمی و آموزشی آستان قدس هیچ مدرسه و دانشگاه دیگری وجود ندارد و تمام وظیفه کادرسازی برای کشور برعهده مراکز علمی و آموزشی آستان قدس است.

وی تصریح کرد: نگاه در دانشگاه‌ها و مدارس آستان قدس باید این باشد که وظیفه کادرسازی و تربیت مسئولان کشور از صدر تا ذیل را برعهده دارند، لذا باید فعالیت‌های علمی، آموزشی و تربیتی در این تراز دنبال شود و آستان قدس نیز به میزان توان از مراکز علمی و آموزشی خود برای تقویت و فراهم آوردن بستر تحقق این مهم، حمایت می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان چرایی تمرکز مراکز علمی و آموزشی آستان قدس در سازمان علمی و فرهنگی پرداخت و تصریح کرد: تقویت همکاری، همپوشانی و هم‌افزایی بخش‌های علمی و فرهنگی یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد سازمان علمی و فرهنگی در آستان قدس به عنوان حلقه وصل این مراکز، بوده است.

وی اضافه کرد: اولویت جذب در دانشگاه‌های امام رضا (ع) و علوم اسلامی رضوی باید فارغ‌التحصیلان مدارس امام رضا (ع) باشند و از سوی دیگر کادر علمی و آموزشی مدارس امام رضا (ع) باید توسط دانشگاه‌های علوم اسلامی رضوی و امام رضا (ع) تأمین شود.

مروی با تاکید بر توجه به کشورهای همسایه در تعاملات علمی و آموزشی، گفت: در فعالیت‌های علمی و آموزشی باید به کشورهای همسایه خود نیز توجه داشته باشیم، این کشور‌ها بسیار حائز اهمیت هستند و نباید نسبت به مقاصد شوم آمریکا در افتتاح مراکز آموزشی و تلاش برای تغییر سبک زندگی و افکار جوانان این کشورها منفعل بود.

وی در پایان گفت: آستان قدس دستگاه عالم آل محمد (ص) است و ظرفیت‌ علمی و فرهنگی بسیار قوی دارد و می‌تواند در سطح کشور و جهان تأثیرگذاری علمی و فرهنگی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار